Nije Srbin niti Hrvat oni koji piše neko pismo. I nisam pitao da promenim postavku zbog vere, već zbog prilagođavanja. Većina je koja ne zna strane jezike, ali uz prevodioca može da nešto bitno pročita. Ni jedan prevod, posebno link ne može biti na ćerilici, a da vredi. Link neće na ćerilici da otvori, a izbacuje ga takvog . A ja sam, šta sam, određen rođenjem, ali nisam pop. I ne zanimaju me ta zamajavanja.
Ko je upropastio Srbiju..... pa Srbi ? Ko Hrvatsku, ko Bošnjake....? Ko....,??? oni koji vladaju i tamo žive. Pa zašto se pravimo veći "Srbi" od srpskih "glavara".....? Svi smo iz bivše Juge podeljeni samo u tri sloja; bogataši, paščad i siromasi. I ovim su redom i vrednovani. Tako su i zakon prekrojili da štiti bogataše, pa paščad pa siromahu, ako se neko obrati ili ne obrati. Da nije izbora i harača, (poreza) sumnjam da bi im se ko kada i obratio.
Koja budala u ovom ludilu gleda da li je ovaj Srbin ili neka druga vera. Piše li levom, desnom ili latinicu..... Baš glupo.
To je isto kao da neko traži da ispisujemo nazive ulica imenima banaka koje su Dinkić i kompanija olešili. Mićunović....jedna noga u grobu, a drugom bi da se propinje. E žao mi je .....
Ma kome bi palo na pamet o ovim smrtnicima da piše nego mi pitanje okrenuste u politiku.
Ne pitajte me više....
Koliko se ja sećam sama pesma kaže ,,Azbuku je izmislio Vuk...'' Tako da nema dileme, naše, srpsko Pismo se zove Azbuka. Ćirilica je naziv koji je nametnut Vukovoj Azbuci namerno 1918-te kada je nastala Jugoslavija, kako bi se razlikovalo Pismo po religiji, tj Pismo pravoslavaca tj po Ćirilu I Metodiju Ćirilica I Pismo katolika ili Latinica. A zapravo Vukova Azbuka nije uopšte Ćirilica. Naziv Ćirilica se koristi u svadjama na relaciji Beograd Zagreb da bi se istakao religijska konotacija pisma I lojalnost Srba mrtvoj Vizantiji I lojalnost katolika Rimu. A zapravo nigde u svetu se Latinica ne zove Latinica, već se zove Abeceda ili Alfabet. Toliko o tome.
da u pravu si.. Činjenica je da razvodnjavaš temu nabacujući druge teme. Činjenica da je Srbin napravio sadašnju latinicu kojom se piše, zamisli i u Hrvatskoj, dakle kako kažu u Hrvatskoj srpska latinica. Činjenica da Hrvatska nije zaštitila u UNESKU našu ćirilicu.
Нисам имао намеру да се сакривам из мојих речи. Напротив ! Желео сам да будем јасан,а то што си ти схватио као разоткривање говори о твом генерално погрешном начину размишљања.
Твој јефтин начин хумора, који је на нивоу детета од 12 година нећу ни да коментаришем. Није вредно ни спомена, ал ето..
Него ја бих о нечем другом...
Све што си овде до сада написао је у духу твоје реченице да " само такви празноглавци размишљају на начин ако ниси са мном , онда си против мене". Описао си себе, само ти то можда још не видиш или не схваташ шта си писао ! Можда ти добро и мислиш, али имаш проблем да се јасно изразиш ? Подсвест је чудо..
Тачно је да ниси споменуо да волиш усташе, запад итд, али ти говориш, а овде тако и пишеш, језиком поменутих. Користиш исте термине, изразе и фразе свих оних који би да понизе и маргинализују све што је српско.Можда ниси написао да их волиш, али зато сваком својом речју ти то показујеш. Ти си,а не ја, заслепљен мржњом !Толико заслепљен и глуп да мене називаш примером крезаве неотесане срБенде које треба избегавати у друштву, а да ме никад ниси у животу видео ? И то није генерализовање ? Можда и није, али је неописиво глупо !
Знаш, мени је тебе и теби сличних ликова, жао. Жао, као што ми је жао кера који је заражен беснилом. Жао ми га је, ал му нећу дозволити да ме уједе !
Сами сте себи највећи непријатељи,кидате се и урушавате се изнутра. Такве духом, образовањем и културом сиромашне индивидуе, жељне пажње и осећаја да неком припадају, једино могу својатати социјано маргиналне групе. Таквим групама сте одлични "јуришници", а фашистичка идеологија је врло блиска. Кад обучете црну кошуљу, тада и једино тада можете да "наплатите" свима који су вас на било који начин понизили и одбацили, свесно или ненамерно, није ни важно.
И зашто те погодила реченица "керу, газда је опет код куће" , кад теби није била намењена ? Шта те је у тој реченици повредило, зна твоја подсвест...Уживај!
Ko o cemu,baba o ustipcima a g.G o fasistima-a sve je pocelo sa cirilicom. Natpisi na autobusima su ipak bili prvo na latinici,samo mozda vi ne zivite dovoljno dugo ovde pa to ne znate a sto se tice dizanja hordi fašističkog zla...o tome mozete da pricate osobama u nekoj mentalnoj ustanovi,posto je ovo vec previse.Vasa taktika i jeste napisati sto grozniji odgovor ne bi li druga strana popustila a ako i popusti,to smatrate pobedom vasih nazovi argumenata."Krvožedno prebrojavanje ko piše ćirilicom a ko latinicom" je samo vasa psiholoska projekcija onoga sta biste vi zeleli da radite i otud price o fasistima jer psiholoska projekcija kao mehanizam odbrane,znaci iznosenje sopstvenih drustveno nepozeljnih ili opasnih misli i tendencija i pripisivanje tih motiva drugima.Zato se slazemo u jednoj stvari a to je-jednom je bilo dovoljno.
ovaj tvoj tekst te razotkriva u potpunosti. Narocito zadnja recenica.
Gazda?
Nisi ti nikome gazda. Ti si gazda samo promaje koja ti duva kroz usi. Samo takvi praznoglavci razmisljaju na nacin ''ako nisi sa mnom onda si protiv mene''...
Ja ni u jednom mom tekstu nisam spomenuo da volim ustase, zapad itd... sve si sam sebi izmislio. A u zadnjem postu sam jasno napisao da ne generalizujem, ali si dovoljno zaslepljen mrznjom da to shvatis.
Kakogod, pravi si primer zasto krezave srBende ne treba trpeti u drustvu. Em ste neotesani em u nedostatku argumenata vredjate.
Тако мало текста , а тако јасна клиничка слика психопатологије !
Жалосна је стварност што су се фашисти почели сакривати у "нацији" војвођана ! Да ли "војвођани" уринирају испред улаза где се најчешће играју деца ? Да. Један такав живи у мојој згради. Има ли "војвођана" који агресивно намећу католичанство и латиницу ? Има. Један се потписује као Лотра, а преписује од идеолога који су то исто радили на овим просторима у периоду од 1941 до 1945. Жалосна је стварност што таквих још има...
И сад бих ја, по твојој логици, требао СВЕ староседеоце да изједначим са тим хохштаплерима исто као што си ти све "дођоше" поистоветио по примитивцу који баца смеће са 8 спрата ? Или ако сам староседеоц, а јесам, требао бих да се слажем са твојим аријевским идејама ?
С тобом се слажем само у томе да у Новом Саду има фашиста.Још увек нису масовно обукли црну кошуље, али мало је недостајало ! Сада кевћу као прегажен пас на све оне које другачије мисле од њих и сви су им криви што до краја нису досањали сан, након ког би се пробудили као "аријевци".
И када је неко против тих фашистичких дегенерика ОНИ ЊЕГА називају фашистом ?!? Много су паметни ! Верују да ће кевтањем дозвати стране газде , да уместо њих дођу овде и ове "примитивне" србе, "дођоше" и све друге који не кевћу аријевску мелодију науче памети и натерају да се окрену латиници ?! Верују да ако су шиптари у томе успели 1999. године, да ће то и "војвођанима" успети.
Схвати, нису СРБИ "дођоши" против староседеоца, него против примитиваца и олоша међу њима.
А бити против фашиста и оних из "12 жупанија"(или колико већ?) је природно. Природно као што је природно да газда каже керу "марш у кућицу!"
У Српској Атини слобода се сањала и стварала на ћирилици !
Namerno sam pisao u stilu tvog teksta u nadi da ćeš nešto i razumeti.
Да будем јасан, керу, газда је опет код куће !
ccc... tolki tekst a nista novo. Samo iracionalna paranoja.
Pa nismo mi krivi sto su dodjosi, srBende i cetnici zalosna stvarnost. Ako si nisi pronasao u njima, zasto se strecas?
Ima li dodjosa koji bacaju smece sa osmog sprata? Ima. Zive u mom soliteru.
Ima li srBendi koji agresivno namecu pravoslavlje i cirilicu? Ima. Eno makar jedan u KCNS.
Ima li cetnika? Naravno da ima, videces ih ohohoj na trgu za novaka.
I kada je neko protiv tih degenerika, ti ga nazivas fasistom. Mlogo si pametan.
I, daj, molim te, utubi vec jednom, nisu vojvodjani protiv dodjosa nego protiv primitivaca medju njima.
A biti protiv nacista i cetnika je valjda prirodno. Ako ti to nije jasno, onda imas veliki problem...
Ne možeš fašisti objasniti rečima, čak ni latinicom. Iako sam škole završio očigledno davno pre nego ste se rodili, važilo je da je pravilnije da se upitnik popunjava istim pismom kojim su pisana pitanja. Pismo u ovom upitniku je latinično, kao i cela stranica. Kako biti jasniji da mi neće balavac naređivati kojim ću pismom da se služim?
Jasno je da je teže sačiniti argumentovan odgovor ili priznati grešku, nego sagovorniku u usta staviti nešto što nikada nije napisao i potom taj falsifikat koristiti u raspravi. Nikada nisam napisao da sam protiv latinice - štaviše sam jasno naveo da je poznavanje oba pisma osnovno obrazovanje. Ovde bar imamo crno na belo šta je ko pisao. To je upravo i poenta mog prvog komentara - niko nije vikao o ustaškoj ili zapadnoj ili vojvoĐendaškoj agresiji kad je neko odlučio da natpise na autobusima promeni sa ćirilice na latinicu. To se beleži tek kada su natpisi vraćeni na ćirilično pismo, tek tada se dižu horde fašističkog zla i dele ljude na "ćiriličare", "dođoše", "srbeNde", "četnike" i sve ostalo što smo sa gađenjem čitali.
Premalo je prostora odgovoriti drugom anonimnom, koji tekst ne ume da pročita sa razumevanjem. Vi "gospodo" fašisti baš sebe smatrate "vesnicima demokratije i evropskih vrednosti", dok krvožedno prebrajate ko piše ćirilicom a ko latinicom, ko je kada došao i koga ćete da proterate iz Vojvodine. I nacisti su ne tako davno smatrali da je to normalno.
Važno je ipak da moji komentari smetaju, da "nisu dosledni" ili su deo "taktike i etiketiranja", a još se koristim i "rečnikom čistača ulica". Valjda sam trebao da dovedem u pitanje čime raspolažete u gaćama ili da napišem "usrah se od latinizacije", na takve "mudre" komentare ne reagujete. A umem da koristim i takav rečnik, grešite ako mislite da okrećem drugi obraz povampirenim balavim fašistima. Neću vam dozvoliti da u Vojvodini ponovo zaživi fašizam, jednom je bilo dovoljno.
Hej Antiprotivni, ti i dalje vodiš rat. Mani se, dosta je toga bilo! Treba da činiš pozitivne stvari i da gledaš da stvaraš za svoju decu i budućnost. Ostavi mržnju svojim neprijateljima. Život ide i ako ga protraćimo na loše stvari i stalno iskopavanje "oni su nama, a mi nismo dovoljno njima", onda radimo skroz pogrešno. Hajde da stvorimo zemlju ekonomski jaku, zemlju srećnih ljudi u kojoj svi žele da žive. Šta me briga šta ONI rade. Imam ja svoje dvorište u kojem ima dosta korova i koje treba urediti.
Voliti i hvaliti ćirilicu, biti protiv latinice a koristiti je uvek i to samo nju, u svakom svom komentaru(a ne ćirilicu, što bi bilo razumljivo) je isto kao obožavati životinje a u isto vreme biti lovac, ići u lov i loviti ih.
I nas je sve sramota tvog društva; međutim, ostaje nam uteha da te moramo sretati samo po internetu, ne i na ulici, sem za specijalne vikende i druge prilike kada čikama u belim mantilima popusti pažnja pa dobiješ džabe šetnju po bolničkom krugu i okolini.
@Anonimus у 00:31
Баш сам те чекао! На ограничене људе се увек можеш ослонити! Ко је од наших било шта урадио на заштити та 3 писма? Ћирилица се понижава из разлога да не би била наша традиција.
Хрвате због тога ценим. Знају шта хоће, теже томе по сваку цену. Ћирилицу, коју НИКАКО не воле, покушавају да заштите због једног документа, Мирослављевог јеванђеља, да би могли рећи да је њихово и да би могли оправдати своју tisućletnu културу на овим просторима, иако самосталне државе нису имали до 20. века, а свог језика и писма до половине 19.
Ниси хтео, али тачно си потврдио поенту мог писања.
ШТА МИ РАДИМО НА ЗАШТИТИ НАШЕГ ПИСМА И СТАРИХ ДОКУМЕНАТА? Препуцавамо се о ћирилици и латиници, док они стварају своју "традицију"!
Лепо сам ти рекао да се не јављаш, али не можеш издржати? Својим си линковима и коментарима објаснио оно што сам ја хтео да кажем, и сам си донео закључак да је ћирилица у ствари угрожена, као и наше наслеђе и традиција. Као што видиш они хоће да заштите све, а ми хоћемо свега да се одрекнемо? Ко је ту у праву? ДА ЛИ СИ ТИ СА НАМА ИЛИ СА ЊИМА?
"Линк" сам ти већ дао где можеш да провериш остатак приче, чије су ћирилица и латиница, и кад су која слова уведена и из ког језика.
Ниси ти мени нашао грешку у коментару, иако си брзоплето излетео, већ сам ја покушао да теби објасним како је настала оваква латиница по временским периодима. Ако хоћеш да ме цитираш, онда цитирај целу реченицу, где ти фали:
"из ког језика је које слово увео, а које године је уведено једнозначно đ, али то би уништило сву магију ТВОГ познавања историје и стварности."
Из разлога што нису сва слова уведена истовремено. Đ уместо dj је уведено много касније, али МОРАШ ДА ЧИТАШ КЊИГЕ, не сајтове.
Неуспешно си пробао да ме упецаш на неке сајтове који "одговарају мени", да би ми дао као контра-аргумент неке "који одговарају теби" да би се прича разводнила. Неће моћи! ЗАИСТА ИМАМО ЗАПИСАНЕ ИСТОРИЈСКЕ КЊИГЕ КОЈЕ ТО ДЕТАЉНО ОБЈАШЊАВАЈУ, али треба читати!
Postaje zaista zamorno ćerati se sa krezubavim budalama.
Ko pokvarena ploča su.
Na žalost, ignorisanje istih će im samo dati osećaj da su u pravu pa će još i nos da dignu....
E, Luka, sva sreća što ne insistiraš na ćirilici! Šta bi tek bilo da insistiraš? Aaa, to piše u ustavu! Jeste. Piše i da je Kosovo deo Srbije, da funkcioneri ne smeju imati više od jedne funkcije, da je sudstvo nezavisno, da se mora poštovati zakon, da Vojvodina mora dobiti svoj zagarantovani postotak finansiranja... Nisi se setio da se buniš zbog ovih stvari! Nekad smo svi bili isti pripadnici jedne države, a sada u našoj državi žive Srbi i ostali. To je za mene baš tužno.
Zalosno je citati ovde starijeg,obrazovanog i inteligentnog coveka poput vas kako toliko zastranjuje i koristi se recnikom dostojnim cistaca ulica. Vi i vama slicni ste ocigledno stariji od Vuka Karadzica i njegovog Alphabeti Serborum,pa vam je zaludno i pricati o pismima.Sigurno je jedino da ste dovoljno dokoni pa se nastavljate ovde,umisljajuci neke fasiste koje samo vi vidite.
Vi svakako niste "vesnik demokratije i evropskih vrednosti"i nemojte da se sprdate s tim,a sa idejama o proterivanju iz Vojvodine smo prvi mi bili suoceni devedesetih godina...uz fasističke ideje koje su promovisali i otrov koji su prosipali-kao sto biste vi rekli. Vec su to hteli neki ljudi ali nije moglo,a nece ni sad. Divio sam se uvek moralnim gromadama koji su ceo vek ziveli u sfrj i ostvarili se tamo,a onda u supku od drzave drzali propovedi sta je dobro a sta nije.
@ Антипротиван - Sapienti sat:
naravno nemaš link zato što link ne postoji. Nikada Hrvatska nije zaštitila takvu latinicu koju si naveo kod UNESCO-a.
Hrvatska jeste nominovala glagoljicu, latinicu i zamisli ćirilicu kod UNESCOa ali ih nije zaštitila http://portal.unesco.org/ci/en/ev.php-URL_ID=7106&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html
kao što se vidi sa linka kako izgleda nominovana latinica.
I gle čuda u prvom komentaru si naveo slovo đ a sad govoriš o slovo dj. Dakle citiram te: "Оваква латиница је иначе Гајева...Хрватска је код UNESCO-а заштитила овакву латиницу (lj, nj, dž, č, ć, š, đ, ž) и све књиге писане тим писмом као хрватску баштину."
"Та латиница ЈЕСТЕ Гајева. Могу да ти кажем и које године је увео слова lj, nj, dž, č, ć, š, dj, ž;"
Stvarno niste vredni da se normalan covek s vama raspravlja.
Kome, bre srBende, podmecete proterivanje, promene drzavljanstva i ostale paranoje?
VojvoDJani hoce samo svoje i da raspolazu s onim sto su stvorili, za razliku od vas koji otimate pljackate i smarate sa Nemanjicima....
Niko ovde nece da vas proteruje ali niko nece ni da se druzi sa vama. Neobrazovani ste i primitivni, a ni pamet vam nije jaka strana.
Trpimo vas kao zlo koje je doslo i koje ce, nadamo se, da prodje. Ali, kako vidim po vama dvojici, tesko da ce od vas postati normalan i razuman komsija.
Zao mi je, ali morate da shvatite da ce cirilica za par decenija izumreti kao i latinski i staroslovenski - mozda ce je jos malo popovi i zatucana bratija koristiti i to je sve.
Još u prošloj raspravi ćirilica-latinica je spomenut primer sa trudnicama. Loše poređenje, stvar je u nedoslednosti a to je govoriti(pisati)
jedno a raditi drugo. Nadam se da neće biti spomenut takođe loš primer pisanja na jezicima nacionalnih manjina...
Smesno je videti kad neki pisu matematiku cirilicom ili informaticke termine cirilicom. Ok je imati je ali mnogo je lakse nauciti strani jezik ako znas latinicu.
Vrhunac je ironije kada uz naslov "ne možete nikome narediti da piše ćirilicom", jednom modernom fašisti smeta kad pišem latinicom, i štaviše iz toga izvlači zaključak o "nedoslednosti" - maloumna logika ravna onoj da morate biti trudni da bi smeli napisati reč podrške trudnicama.
Uz sve napisano na ovim stranama u prošlosti, etiketiranja ko je "dođoš" ili "ćiriličar", pozivi na proterivanje istih "južno od Save i Dunava", pozivi na "reviziju državljanstva", pozivi na "oduzimanje imovine" i sve ostale fašističke bljuvotine koje su ostale iza vas, da upotrebim isti vama omiljeni pežorativni oblik - "vojvoĐendi", zaista je začuđujuće kada vas takve neko nazove pravim imenom. I povrh toga, uvrede se golobradi fašisti i kukaju kako ih etiketiram - uz fašističke ideje koje promovišete i otrov koji prosipate vi ipak izvinite što vas nisam "etiketirao" kao "volontere crvenog krsta". Kad budem zastupao napredne ideje da vas "latiničare" ili "vojvoĐende" treba proterati severno od Horgoša ili zapadno od Batrovaca, slobodni ste da me nazovete, razume se argumentovano a nikako etiketom, "vesnikom demokratije i evropskih vrednosti".
Puno se može reći i o mentalnom sklopu onog kojem se cela "argumentacija" svodi na veličinu polnog organa. Ne morate zato brinuti da će neko od vaše "sabraće" da opomene vašu "taktiku" ili da zatraži da "obrazložite vaše stavove argumentima a ne etiketama i kvalifikacijama". Više sam puta to pomenuo - Vojvodina će procvetati sa takvim intelektualnim gromadama.
U jednom se ipak slažemo u potpunosti - sramota me je što živim u istom gradu i državi sa vama.
Možda sam ja polupismen, ali za razliku od tebe shvatam suštinu !
Lik je rekao : ..."neki radnici iz Leskovca ili Pirota, protestovali su u Nemanjinoj i nosili transparente na latinici. Ako tamo oni spontano pišu latinicom, šta očekujete u Novom Sadu ?"
Navedeno sam okarakterisao kao tekst "dnevnog političara", a ti ako u njemu vidiš naučni sadržaj, ja ti se divim !
Ti si moj idol !!
Ne znam gde sam to pomenuo da insistiram samo na ćirilici ? Napisao sam da je službeni jezik u Srbiji SRPSKI jezik i ćirilično pismo, a da je SVE što je službeno istovremeno i obavezujuće, a sve neformalno je stvar ličnog izbora !! Šta tu nije jasno ?
Složiću se sa tobom da je najlakša komunikacija ljudi različitih jezika na engleskom jeziku, ali moram dodati da si promašio suštinu. Ovde se ne radi o "komunikaciji" već o zvaničnom jeziku jedne zemlje i poštovanju istog. Po tebi, bilo bi idealno da je u Srbiji zvanični jezik, engleski jezik ? Ovde se ne radi da li će SRBI pobediti svet, već se radi o tome da se sačuva nacionalni identitet i posebnost. Zemlje koje izgube svoje teritorije u ratu ili u političkom potkusurivanju nisu poražene sve dok postoji svest o pripadnosti tom narodu. Nukleus svakog naroda je jezik ! Ako jezik nestane, nestaje i narod, a to je onda potpuni poraz i put u ništavilo. Ideolozi globalizacije to vrlo dobro znaju i zato se trude da sve nacionalno izjednače sa nazadnim, necivilizivanim, i primitivnim. Ti si na toj liniji kad pisanje na ćirilici vezuješ za "pećinsko doba". Ako tako zaista i misliš, meni je tebe žao ! Ne znaš ti ni ko si , ni šta si, a ni kome pripadaš ! Ako sebe svodiš samo na statistički podatak, nemam ništa protiv, ali poštuj moje pravo da se osećam pripadnikom SRPSKOG NARODA u zemlji SRBIJI!
@Anonimus у 00:31
Хајде да ти оставим "линк":
БИБЛИОТЕКА МАТИЦЕ СРПСКЕ
21000 НОВИ САД
Матице српске 1
Гле чуда, историја се писала на папиру и пре појаве интернета! Нећу да ти кажем у којим књигама је објашњење, јер једино тако ТИ можеш да научиш. Нећу да се спуштам на твој ниво и да се играм подацима са сајтова који су ДЕФИНИТИВНО непоуздани, што зависи од самих администратора. Постоје књиге писане и ћирилицом и латиницом, и српске и хрватске, из ранијих времена и нове, које ово ДЕТАЉНО објашњавају. Само их треба читати! Знам да ти је то тешко, али покушај, због себе.
О стандарду језика испрати податке које сам ти дао у претходном коментару, не би требало да ти буде тешко, мада ме за то и не питаш, а веруј ми да је то најбитније.
Та латиница ЈЕСТЕ Гајева. Могу да ти кажем и које године је увео слова lj, nj, dž, č, ć, š, dj, ž; из ког језика је које слово увео, а које године је уведено једнозначно đ, али то би уништило сву магију ТВОГ познавања историје и стварности. Једноставно немам срца да ти то урадим!
Шта си хтео да ме питаш о Ђури Даничићу???
Ја немам времена и не желим да понављачима предајем нешто што сам учио дуго година! Нисам плаћен за то, разумеш?
Зар нисам рекао само конкретно и са доказима???
Још увек ниси схватио шта значи Sapienti sat! Вероватно зато што теби није ни намењено. Више нећу никоме да одговарам на глупе коментаре јер заиста не желим ником ништа да намећем. За све вас умишљене "познаваоце" материје, само коментар Sapienti sat, и имајте САМО своје мишљење, али поткрепљено СВИМ информацијама.
Извињавама се на оваквом одговору људима који ово читају, ТЕБИ НЕ, али какво питање, такав и одговор!
Који то незадрживи порив за полуинтелигентним одговором осећају они који немају никакве доказе за своје заблуде? Никад ми неће бити јасно, али ваљда је то она БИТНА ствар што нас разликује!
Као што можеш да приметиш, ником нисам наступао са висине осим теби. Зашто?
Zdravo Luka, drago mi je što možemo lepo i kulturno da komuniciramo čak i onda kada nam se stavovi razlikuju. Kada sam rekao da mnogo ljudi piše latinicom, nisam mislio da je to samo po sebi razlog da i mi pišemo. Po toj logici si potpuno u pravu, trebalo bi pisati kineski. Hteo sam da kažem da je najveći broj knjiga dostupan na latinici. Kada se gleda samo jedan jezik od onih koje sam nabrojao - engleski, on se smatra svetskim jezikom i praktično svi ljudi koji se bave nekom ozbiljnom ljudskom delatnošću naukom, kulturom, umetnošću usmereni su na engleski. Komunikacija skoro svih ljudi različitih jezika se danas obavlja na engleskom. Insistiranje samo na ćirilici u današnje vreme nije srednji vek, nego pećinsko doba. Srbi ne mogu nikako pobediti svet. Mogu se samo prilagoditi i potruditi da malo lepše žive.
molim gospodina Антипротиван - Sapienti sat da postavi link gde se vidi da je Hrvatska zaštitila latinicu kod UNESCO-a. Takođe da postavi link gde se vidi da je latinica sa (lj, nj, dž, č, ć, š, đ, ž) "Gajeva latinica". Može i da objasni šta je novosađanin Đura Daničić, sin sveštenika, branilac Vukovog dela, uradio na polju srpske lingvistike posle Gajeve smrti.
g.G opet vi vristite po internetu i vicete drste lopova. Opet vasi zapaljivi komentari puni manipulacija i poluistine, pazljivo reciklirani. Imam utisak da jedan isti tekst imate negde sacuvan pa ga samо копи пејстујете sa komentara na komentar i to jos latinicom ccc kakva nedoslednost.
Sramota me je sto zivim u istom gradu s vama.
Nista gore od nacista koji svoje nakardne stavove kriju nazivajuci druge fasistima.
Omiljena taktika. Obrazlozite vase stavove argumentima a ne etiketama i kvalifikacijama.
Sta ti, G, znaci ''maloumno vristanje''?
Niko ovde ne vristi osim vas srBendi cim se pojavi nesto razumno i razlozno bez cetiri ocila.
A Luka je sampion citanja sa nerazumevanjem. I jos polupismen. Kaze se S obzirom, a ne obzirom.
Procitaj, Luka, jos jednom tekst o kome pricamo. NIJEDNA tvoja konstatacija ne stoji. Najmanje ona da je g. Klajn dnevni politicar.
Ti si očigledan primer da je proces zaglupljivanja ljudi sa ovih prostora kod tebe dao odličan rezultat !!
Kvantitativno određujes praktičnost jezika ? Hej !! U svojoj neverovatnoj gluposti zaboravio si jednu sitnicu...Po tvojoj logici svi bi, onda, trebali da pišemo kineski !! Ako to pismo koristi najviše ljudi na svetu, onda bi to , po tebi, bilo i najpraktičnije !?!
Odavno nisam čuo veću glupost !!
Ćirilica tebi vuče na primitivizam ?!? TI si retka i neverovatna sorta primitivca ! Sorta neznalice nakalemljena sortom jadnog malog iskompleksiranog primata. Ko te je to pustio iz egzotičnog ZOO parka ??
Ne nervira mene ni ćirilica ni latinica(jednako čitam i pišem oba pisma)no mene boli što nam svake godine sve više povećavaju poreze.
I nekako me jednako muči to poresko rešenje bilo da je ono ispisano ćirilicom ili latinicom...
Očigledno si imao problem da pročitaš tekst koji sam, namerno, pisao sa oba pisma, a apsolutno je jasno da ništa nisi ni razumeo !
O, jadni mali mediokritetu !
SVE VREME SAM PISAO DA JE DOTIČNI LIK, UMESTO DA JEZIKOM NAUKE OBJASNI PROBLEM, SVE VREME GOVORIO NARUČEN, DNEVNO POLITIČKI TEKST !
Čovek je jeftino prodao sve stečeno minulim radom...Znam ja da je kriza, al, na žalost, postao je dobar primer sveopšte devalvacija svih civilizacijskih vrednosti kojese sprovodi inkvizitorska EU !
A ti, čitaoče, vrati se u 4. razred osnovne škole, obzirom da si ga očigledno propustio, a preostale nisi redovno ni pohađao...Tvoj stav da si protiv mog stava, ja poštujem, ali moraćeš od nekog da naučiš razliku između kritike i kritizerstva !
Ipak sam pročitao nešto smešnije od prethodnog. Imamo primer jedne funkcionalno nepismene osobe, koja u svojstvu argumenta na ovoj temi pokušava da strana imena i nazive (i to da stvar bude gora, latinske), prevede i zapiše ćiriličnim pismom. Iako ne razumem zašto bi slova "x" i "w" (koja uzgred ne postoje ni u srpskoj latinici) postala ćirilična "dž" i "nj", da ste osnovno obrazovanje završili sa malo boljim uspehom znali bi da se strani nazivi i imena ne prevode, već samo fonetski zapisuju uz eventualno i poželjno navođenje izvornog zapisa. Ili smatrate da na primer zarad stranaca treba po gradu da piše "Welcome to New Crop", odnosno u Beogradu "Welcome to White City"?
Možda je najsmešnije kada "kompetentni" komentatori krenu da etiketiraju "ove što ne znaju latinicu" kako treba da se stide, latinicu su učili u osnovnoj školi itd, a nikako da to isto urade za ove što ne znaju ćirilicu, koja se isto tako uči u osnovnoj školi.
Ali stavimo to po strani - buka je krenula kad su promenuli natpise na autobusima. Iako su ove stranice privukle određen broj balavih fašista koji mrze sve što je srpsko, sećanje takvih upravo ne seže dovoljno da bi znali da su pre 10 i više godina natpisi na tim istim autobusima bili baš na ćirilici. Neko je u jednom trenutku te natpise zamenio latinicom, ne mogu da tvrdim tačno kada. Ono što je međutim evidentno, jeste da niko tada nije pravio buku, niko nije vrištao kako je to ustaška ili zapadnjačka agresija. Takvo maloumno vrištanje se beleži tek kada su natpisi vraćeni na ćirilično pismo, i to upravo od "modernih vojvođana". Bez obzira šta mislio o kadru "treće srbije" i njima sličnih, vi "gospodo" fašisti ste od njih sto puta gori.
Nema ničeg lošeg ako se radi na očuvanju jednog pisma, iako se ovde to radi nakaradno. U suprotnom hajde da ukinemo obavezno osnovno obrazovanje, neka ljudi govore i pišu kako god im padne na pamet, ko je država da forsira svoje mlade građane da uče gluposti poput dva pisma, ili istorije i geografije. Poznavanje oba pisma spada u osnovno obrazovanje, ako ih ne poznajete to je pitanje za vaše roditelje zašto je tako.
@ZoranNS
Није никаква патетика у питању, а поготово не неки "средњи век". Ја нисам отишао у неке друге државе, већ остајем у својој! Зашто бих, из било ког разлога, у својој држави мењао свој језик и писмо, и учио туђу историју и традицију? По чистом здравом разуму је логично да се држим оног свог, познатог. Или можда имате неке друге предлоге, наравно логички засноване?
За остале што покушавају да ме демантују, када је СРПСКИ језик почео да се пише латиницом? СРПСКИ језик, не српскохрватски! Никада у 19. и 20. веку!
То нам је неко наслеђе из новијих времена! Српскохрватски је настао као хибрид због братсва и јединства, и писао се ћирилицом и латиницом, и то све је установљено Новосадским договором, где су многи били незадовољни, они због обавезне ћирилице, ми због обавезне латинице, али пошто је било једноумље СВИ су морали да ћуте.
За ове што ми не верују о наведеним подацима, ево доказа:
Стандардизација језика и писма ISO/FDIS 12199 каже да је српски језик искључиво на ћирилици, а хрватски искључиво на ОВАКВОЈ латиници. Ако то није званичан документ, онда не знам шта је?
По тој логици се класификују и сва дела писана на тим језицима/писмима!
У статуту ЕУ можете наћи ставке да свака држава задржава свој језик и ПИСМО (у једнини), тако да ми опет није јасно чиме ме стварно демантујете! Знате ли шта је све потребно да се промени БИЛО КОЈИ став статута ЕУ? Очигледно појма немате!
О томе које се писмо потискује, могу само да вам кажем да погледате све данашње новине, телевизије, билборде, рекламе, натписе на радњама..., па сами процените које је писмо запостављено и зашто.
Оба коментара су била одмерена, без икакве намере наметања, било чега, било коме, поткрепљена информацијама и доказима; тако да бих замолио, оне што хоће да ме демантују, да се једнако тако понашају. НИЈЕ ДОВОЉНО РЕЋИ ТО НИЈЕ ТАЧНО! Треба имати основу културу споразумевања, а то што вам чињенице не иду у прилог није мој проблем!
Jasno ko dan. Roki bi da se bavi fizikom, ali ga u tome sprecava cirilica, i jos pride, srpska (i samo srpska) glupost. No problems. Zabraniti cirilicu i omoguciti Rokiju da radi i stvara - sve dok ne pocne da pise na japanskom, kineskom, ruskom, hebrejskom (govorna podrucja izuzetno uspesna u fizici i nauci uopste, znat to Roki vrlo dobro). Kada se to desi, zabraniti i latinicu.
Baš me zanima kojim pismom pišu oni iz Rafinerije koji su prošle nedelje zaprašivali građane NS benzenom i drugim isparenjema, i oni iz NIS koji su izjavili da se ništa neregularno nije desilo tom prilikom. Od silnog patriotizma i zaštitnika srpstva, što god to značilo, mi smo stalno u nekim problemima. Bolje se zalagati za zaštitu prirode, poštenja, međuljudske saradnje, saosećanja, profesionalnosti, stručnosti, odgovornosti, tolerancije, pa će i Srbiji krenuti, bez obzira kojim pismom pisali. Ćirilica do ni do danas nije izčezla, najpre zahvaljujući onima koji poštuju svoju, a i tuđu prošlost i kulturu, tako da nema brige za njene usplahirane zaštitnike.
g.Klajn je u pravu kad kaze da u bg i ostalim mestima u centralnoj Srbiji pisu spontano latinicom a ovde svakih par godina dizu tenzije oko upotrebe pisma kao da smo u talibaniji nekoj. Latinicno pismo ce moci da potisnu jedino ako ga zakonom zabrane a to ce biti jos malo pa nikad.
I kao sto se u naslovu kaze - Ne možete nikome narediti da pise ni cirilicom ni latinicom. Ovi sto se prave nepismeni kad je drugo pismo u pitanju, nek zadrze te gluposti za sebe...ne moraju ni da dolaze na 021 kad je komplet na latinici.
Radi se o zameni teza. Takozvani latiničari ne traže da latinica bude obavezna, već da se dozvoli upotreba latinice/ćirilice prema slobodnom izboru kao što je nekad bilo, ali se nacionalističkim presovanjem izgubilo. Znači radi se o izgubljenom pravu na izbor pisma. Politika nas vuče civilizacijski u nazad. Izgubili smo stečeno pravo i bogatstvo različitosti.
Nije ni cudo sto propada ovaj grad i mentalno i novcano kad mi o cirilici i latinici opet pa opet,stvarno umesto da ovaj grad zaboravi na takve stvari i da krene vise dalje,napred, ne mi se motamo uvek oko "takvih" stvari....Nek nam je sa srecom...
Druze, a kako si procitao ovaj tekst, kada latinicu ne razumes?
Mani nas svoje ideologije, kvazi ugrozenosti i neostvarenih snova, latinicu su te ucili u osnovnoj skoli. To sto je posle toga 'ne znate', vise govori o vama nego o bilo cemu drugom. Treba da vas je stid, a ne da se ponosite neznanjem.
Ja bih pre rekao da vi imate problema da razumete ono sto je napisano, bez da vam Vrhovni objasni sta to znaci, i ako vam ne kaze da to treba da vam se svidja ili ne.
"Problem jeste u tome da neki žele nasilno da nametnu latinicu kao podrazumevanu i kao nešto što tobože svi razumeju". Situacija je upravo obrnuta. Ko o cemu trvi, desnicari o cirilici.
Slova su grafički prikazi glasova-zvukova koje su ljudi prihvatili da koriste. Sve se razvija, pa i govor i slova. Nazivi, reči su konvencije o tome šta određena "stvar" predstavlja. Mi kažemo "knjiga", englezi kažu "buk" (book), a u pitanju je ista stvar... slično je i sa slovima i napisanom rečju... to šta su latinica i ćirilica evoluiralo je iz starijih opisama,... narod generalno ne zna odakle sve to ide i kako se sve menja i prilagođava,... recimo... ćirilično "Š" je gotovo identično sa hebrejskim "Šin"... ćirilično "C" je hebr. Cadi... ima i drugih primera... dakle Ćirilica nije nije "srpska" i u "srpskom nacionalnom vlasništvu", srpski brend, to je samo nasleđena konvencija pisanja, evouluirala kroz vreme... i menjaće se u vremenu. Pišite kako znate, ako znate.
I tako, zbog mrznje prema mnogima, uglavnom hrvatima, ali i drugima, za koje verovatno ni autor komentara nije siguran koji su tacno, ali to nije ni bitno, izbacise Srbi skracenice iz svog jezika, kao sto je na primer "npr".
Ja lično više koristim latinicu od ćirilice. Samo ne vidim šta je tu nenormalno da u službenoj upotrebi bude ćirilica, to je nacionalno pismo poa šta.U Srbiji je u službenoj upotrebi ćirilica a niko meni pa ni drugima nije zabranio da koristimo latinicu i ne vidim zašto se poteže to pitanje.
Danas sam slucajno posetio glavni grad Srbije - Beograd.
Na ulazu u BG, iznad autoputa, stoji veliki natpis : "Dobro došli u zemlju ćirilice".
Međutim, dok sam se šetao po Knez Mihajlovoj i okolini, u oči mi upade ogroman natpis:
"BEOGRADSKI KULTURNI CENTAR", i to, o mog užasa, LATINICOM.
Tako da bih umesto zaključka, zamolio gospodu i gospođe TREĆE SRBIJANCE, da se relociraju u Beograd, da prvo njih dovedu u red, a nama daju bar godinu-dve da se malo odmorimo...
Ako je hrvati preziru,meni se jos vise svidja!Sto sada ima ovaj da objasnjava ko nosi kakve parole na mitinzima(kada se zna ko ih pise),kako izgledaju reklame i autobusi...pa sta ako je na cirilici?sto se dijagnoze kod dr pisu na latinskom?sve ima svoje,a neko i pismo kojim se ponosi.bar se nece napisamti omg,jbg,npr,kao sto objasnjavaju ovi koji bi sve da uproste!
Latinice moja, ala si mi draga. I ćirilica je ok, malo vuče na primitivizam, ali to je zato što su primitivci zapenili. Što se tiče praktičnosti latinica je neuporedivo lakša za korišćenje. Pa latinicu koristi ogromna većina svetskih jezika, evo samo nekoliko: engleski, nemački, španski, francuski, portugalski, italijanski, da ne nabrajam dalje. I mi sad treba da upotrebljavamo samo ćirilicu jer naši iskompleksirani vlastodršci mrze zapad. Pa... teško...
Postoji VEOMA dobar razlog zašto se nekada zahteva pisanje, tj. unos ćirilicom. Tiče se upravo automatskog preslovljavanja. Ćirilica se lako preslovi u latinicu (recimo, radi pretrage koja ignoriše pismo). Obrnuto nije trivijalno!
Ono što se teško pronalazi kao i da ne postoji. A kome treba, lako može dodeliti svakom pismu zaseban F taster i olakšati prebacivanje.
Dodatna pogodnost je što prebacivanjem na englesku latinicu zapravo u većini tekst procesora prebacujete i jezik na engleski (odnosno onaj sa kojim je povezana data tastatura). Taj podatak je kasnije opet izuzetno bitan i za pretragu i za automatsko prevođenje.
Evo upravo saznadoh.
U Srbiji su krišom od izbornog tela izgrađene 3.262 fabrike visoke tehnologije po svetskim standardima, koje će zbog obima posla (proizvodi namenjeni stranom tržištu), zaposliti blizu 2 miliona ljudi. To će, nesumnjivo izazvati potrebu angažovanja stranih radnika, koji će, kao i naši radnici, imati zaradu kao i u razvijenim zemljama Evrope. Istovremeno se očekuje drastičan skok standarda, što će dovesti do niza pozitivnih promena, počev od oblasti školstva i zdravstva, pa sve do penzionog sistema.
Kako su sada svi problemi rešeni, ostaje samo da se usaglase stavovi o natpisima na fabrikama. Da li da budu ćirilični ili latinični?
A da Vam nacrtam?
Jer, u plejadi konstati (Bolcmanova konstanta, Plankova konstanta, Dirakova konstanta, Gravitaciona konstanta, Gasna konstanta, Ridbergova konstanta, Solarna konstanta itd.), na ovim prostorima najčešće se sreće i upotrebljava Univerzalna konstanta srpske gluposti, kao etalon za – ma valjda znate već!
1. Ćirilica nije "zvanično pismo" nego "pismo u službenoj upotrebi", što znači da državni organi treba da je koriste, a privatno može da piše ko kako hoće.
2. Nebitno je kojim je pismom štampana knjiga kada 90% Srba ne čita te knjige.
3. Dva pisma su prednost, kasnije se lakše uče strani jezici, možemo da čitamo hrvatsku literaturu itd.
4. Kome je smisao života u ćirilici i latinici je promašio i smisao i život (govorim o smislu života, ne o profesiji lingviste).
Sve ovo dobro zvuči u srednjem veku, pitanje je kada vi mislite da ste zapostavili svoj jezik i pismo, kriterijum, drugo u ovoj eri migracije, preko milijarde ljudi živeći u drugim državama nekada namerno a nekada silom prilika "zanemaruje svoj jezik i pismo", znači li to po vašem kriterijumu da oni ne vrede ništa. Mislim da ako odbacimo patetiku, ono što je večno je život i zdravlje, a bez svega ostalog se može živeti i može biti stvorenje vredno poštovanja, to svakodevno dokazuje život. Ja svakako poštujem vaš stav, vi kao i svako biće imate pravo da tako posmatrate stvari.
О каквој се "ћирилизацији" НЦ говори. Па у држави Србији живе Срби, који су већински народ и чије писмо је ћирилица. И на јавним установама су натписи истакнути на ћирилици. И шта је ту проблем. Свакоме је дозвољено да користи писмо које жели. Нико никога овде не приморава да користи ћирилицу. А и г. Клајн врло суптилно покушава да наметне латиницу као једино писмо. Све ово мени личи на покушај насилне "латинизације" НС. Свако има право да користи писмо које жели. Али на објектима јавнихн установа основно писмо треба да буде ћирилица, а због посебности покрајине и састава њеног становништва испод треба да буду и натписи на латиници и језицима народа и народности који овде живе. Очигледно је да постоји много оних којима ћирилица смета, а јадан је и бедан своко ко поред свог писма користи туђе.
Eeeeeeee, blago onima nepismenima!
Oni mogu da govore kako ’oćedu.
Ako neko zna oba pisma, duplo „vredi“ od onog koji zna samo jedno. Zato takvima, nameću da se spuste na njegov nivo. Još samo da nepismeni prizemlje problem do kraja!
Сама ова полемика је доказа да су нам два писма непотребна, извор су свађе и проблема. Зна се које је писмо прво и старије и једино право. Да су два писма богатство и Немци би имали два писма.
„Jel“ se piše je l’… To su dve reči: je li. Da je jedna, jeli, značilo bi da su neki siti (valjda su se dovoljno najeli „jagnjećine“ i „prasećine“ i uz gusle za-pevali!)…
Ne Trol, ne tako!
1. Iza rednog broja - razmak.
2. Rečenica počinje velikim slovom.
3. Srbija – veliko S.
4. Iza zapete (zareza) – razmak.
5. Na kraju rečenice znak interpukcije – bez razmaka ispred.
Stvar je u pismenosti (što mnogima nedostaje) – ne u pismu!
Čega se pametan stidi, time se lud ponosi...
(ја не умем да читам латиницу...)
Prilog opismenjavanju (za Teletabise):
(А-A), Б-B, В-V, Г-G, Д-D, Ђ-Đ, (Е-E), Ж-Ž, З-Z, И-I, (Ј-J), (К-K), Л-L, Љ-Lj, (М-M), Н-N, Њ-Nj, (О-O), П-P, Р-R, С-S, (Т-T), У-U, Ф-F, Х-H, Ц-C, Ћ-Ć, Ч-Č, Џ-Dž, Ш-Š.
Slovo u zagradi ne mora da se uči, to je isto na oba pisma.
u 21. veku, kada imamo kompjutere, tv, baš je teško naučiti 23 slova (razlika)... To se zove funkcionalna nepismenost. Pitam se gde taj čovek uopšte radi?
Ја знам латиницу, ćirilicu, srpski, мађарски, english, rusinski, pomalo ruski. Radim sve na kompjuteru, od office-a, do ACADa. Pomalo znam i programiranje... i još uvek strepim za radno mesto od ovih što znaju SAMO ćirilicu, и држе прст у уву док телефонирају... Šojiću, namnožio si se до јаја, брате, sine...
JADNO ali istinito!!!
Колико је само необавештених овде?
Нећу ником да одговарам посебно, већ само да наведем неке чињенице које би сви морали знати, ако већ желе да имају СВОЈЕ мишљење о овој теми.
Нису оба писма Вукова! Вукова је само ћирилица, која одговара његовим правилима један знак=једно слово. Латиница са знаковима lj, nj и dž се ту никако не уклапа. Оваква латиница је иначе Гајева.
Нису оба писма настала истовремено, већ је Вук своју реформу језика и писма прилагодио "браћи Словенима" који су писали, у то време, страним писмом, а нису имали свог реформатора. За неупућене, то се десило више од 30 година после Вукове реформе.
Хрватска је код UNESCO-а заштитила овакву латиницу (lj, nj, dž, č, ć, š, đ, ž) и све књиге писане тим писмом као хрватску баштину. Значи да по ЕУ стандардима, ко пише латиницом пише хрватским језиком. ЕУ НЕ ПОЗНАЈЕ, И НЕ ДОЗВОЉАВА МОГУЋНОСТ 2 ПИСМА ЗА БИЛО КОЈУ ДРЖАВУ. То би онда значило издају нашег писма, савршеног као што га је Вук направио, у корист хрватског! Oво се може лако проверити.
Ћирилица је ЗВАНИЧНО писмо ове државе, што значи да би сви требали да је знају. Да ли је то тако? Да ли сви уопште говоре и језик ове државе?
Зар није Џорџ Бернард Шо тестаментом оставио сво богатство ономе ко би реформисао енглеску абецеду по угледу на српску ћирилицу?
Служим се ћирилицом и латиницом једнако добро, немам ништа против иједног писма. Енглески језик говорим и пишем једнако добро као и српски. Сматрам да што више језика говорим, више и вредим. Ником ништа не намећем.
Ако бих запоставио свој језик и писмо, своју традицију и историју, онда не бих вредео апсолутно ништа.
Kао што Вук рече: "Докле год живи језик, докле га љубимо и почитујемо, њим говоримо и пишемо, прочишћавамо га, умножавамо и украшавамо, дотле живи и народ; може се међу собом разумијевати и умно сједињавати; не прелива се у други, не пропада".
Сада имате све податке, па можете сами формирати своје мишљење без утицаја са стране. Какво год оно било, док је САМО ваше.
Moj tetak je bio blagajnik koji je radio gotovinske isplate.
Koristio je naizmenično i ćirilicu i latinicu kada je pisao i potpisivao dokumente tog dana.
Jednom su mu došli da je uradio neku isplatu nepravilno.
On je pogledao dokument i svoj potpis i pogledao svoju evidenciju upotrebe ćirilice i latinice i rekao da je to falsifikat ( tog dana se potpisivao ćirilicom ).
Kada čitam, uopšte ne primećujem koje je pismo. Za pisanje je nešto drugo.
Pišem tekst u kome je niz engleskih i latinskih reči, još i mernih jedinica. E majčin sine, pokušajte napisati ovo ćirilicom:
„Unosi biljnih vrsta iz roda Taxus, konkretno vrste: Taxus baccata (evropska tisa) sa stablom prečnika do 20 cm u programskom okruženju CorelDRAW i AutoCAD predstavlja svojevrstan presedan zbog temperaturne kolebljivosti već na -30 oC (Carl von Linné - Systema Naturæ) …“
Itd, pa tako 5-6 strana (da ne pominjem 50 ili 110 strana teksta)! Ne zaboravite, za sve latinske nazive, merne jedinice, nazive programskih paketa itd. morate promeniti definiciju tastaure i opet je vratiti na ćiriličnu! Em bude grešaka, em Vam treba barem 1/3 vremena više!
Može da se piše latinicom (bže je i jednostavnije!), pa kada Vam iz novosadske Gradske kuće vrate dopis i ZAHTEVAJU ćirilicu, onda sve sistemski prebacite i evo učinka:
„Уноси биљних врста из рода Таџус, конкретно врсте: Таџус баццата (европска тиса) са стаблом пречника до 20 цм у програмском окружењу ЦорелДРАЊ и АутоЦАД представља својеврстан преседан због температурне колебљивости већ на -30 оЦ (Царл вон Линнé - Сѕстема Натурæ) …“
Da niste gospodo slučajno primetili da je više od 90% komentara pisano latinicom. Manite se silovanja jezika. Važno je razumeti napisano, makar bilo i kineskim pismom.
У задње време се доста бавим антикварним књигама и приметио сам да су практично сва издања до Првог светског рата била штампана на ћирилици, а у огромном проценту и касније све до Другог светског рата. Posle je polako počela da preovlađuje latinica shodno dogovoru aktuelnih lingvista u Srbiji i Hrvatskoj koji je zapečaćen Novosadskim dogovorom 1950. godine i tzv. Belićevim pravopisom izdatim 1960. godine. Након тога ћирилица је у Србији полако потискивана и замењивана латиницом зарад приближавања српског и хрватског стандарда, али са своје стране Хрвати је никад нису прихватили. U današnje vreme mediji (TV, novine, sajtovi) čine veliku štetu objavljujući praktično sve na latinici, zbog čega se stiče utisak da je ćirilica nešto staromodno i prevaziđeno. Иначе, ћирилица се користила некада и у Румунији, баш као што се готица користила у Чешкој, а данас то више нико не зна. Treba li i mi da pođemo stopama tih naroda? Ја лично сам против тога. Svako neka razmisli i odabere šta mu više odgovara. Странцима је ионако свеједно.
Kad sam bio osnovna skola, negde u trecem dobijem keca iz pismenog jer sam trebao da napisem pismeni latinicnim pismom al meni bilo ispod casti :-) a danas retko kad da upotrebljavam cirilicu, mada lepo je sto imamo dva pisma.
U ovoj zemlji dete kada se rodi prvo nauci da krade,a zatim da cita i pise.
Kasnije u zivotu stalno mu imetak ide ispred obrazovanja, te se padezi i interpunkcija traze pod stolom.
Da bi se nase obrazovanje i kultura vrednovali,prvo sami moramo da vrednujemo dobijeno i steceno obrazovanje.Dokle god student svrsenih studija ceka tri godine, da dobije svoju unapred skupo placenu diplomu za skupo placeno skolovanje,dotle ce i odnos prema stecenom znanju biti jadan.Mnogo toga treba poraditi na svom pragu a zatim pred kucom i u ulici.
U ovoj zemlji je inteligencija uspavana i dovoljna sama sebi,za nepismen deo naroda ne haje,sto manje pismen lakse se obradi pred glasanje.
Pola od ovih koji su protiv latinice, morali bi se edukovati i da saznaju da je po pravopisu srpskog jezika pravilno pisati i ćirilicom i latinicom. E sad što neki pokušavaju ubacivanjem u Ustav ćirilicu da proglase za jedino pismo srpskog jezika ima iste efekte kao i ubacivanjem preambule u Ustav u kome se kaže da je Kosovo u sastavu Srbije.
Koje je ovo ponašanje da ne kažem idiotizam kod pojedinaca. Šta mnogi imaju protiv ćirilice. To je pismo naše Srbije. Treba da ga negujemo i branimo od raznih napada. Svvaka država opstaje ako ima svoj jezik i pismo. To nas razlikuje od drugih. Ja namerno pišem latinicom da vidite da znam i to pismo ali volim ćirilicu i uvek ju koristim jer je to moje zemlje pismo
Primećujem da se na sajtu prilikom ocenjivanja komentara ovog članka istovremeno sa pozitivnom ocenom pomera i negativna ocena i obrnuto. Usled toga ocenjivanje komentara nema smisla i daje sasvim pogrešnu sliku čitaocima o iznetim ocenama. Molim administratora da to popravi ili onemogući ocenjivanje kako se komentatori i ostali čitaoci ne bi dovodili u zabludu
Vuk Karadžić je napisao da Srbi imju retko bogatstvo jer govore jezikom koji se može piati i ćirilicom i latinicom. Želeo je da se oba pisma koriste ravnopravno. To se lako može proveriti. Sada će neki nepismeni ludaci (a ima i fakultetskih profesora, ne kažem da nema) i samozvane patriote da tvrde da to nije tako. Time oni u stvari poklanjaju ekskluzivno pravo na latinicu drugim narodima a odriču se nečeg što je i naše. Da bude smešnije vidimo da ti narodi i veruju da je to njihovo i samo njihovo pravo. E, tako nam i treba. Sami svoju kulturu ponižavamo a očekujemo da je drugi poštuju.
Cirilica je srozana na velikosrBsku propagandu bas kao i kukasti krst koji nije nastao kao simbol nacizma vec potice iz Indije i predstavlja tocak zivota, pa su ga nacisti citavom svetu zgadili. Tako i cirilica.
Ako ne možemo da budemo najnapredniji daj bar da budemo najnazadniji. To je ipak lakše, a imamo i pogodnu raju za nazadnjaštvo! A iskreno, dosta smo i napredovali do kraja devedesetih. Mora malo i unazad. Pa... tamo do Beogradskog pašaluka ili pod jednu šljivu i bog da te vidi.
Evo mene izdajnika. Volem latinicu, pa to ti je!
I što je najgore nemam osećaj krivice. Sve mi je lepo kad pišem i čitam. A tek engleski kad vidim, one njihove nesavršeno i primitivno napisane reči, prosto sam ponosan što kod nas ima neko da štiti ćirilicu (da, kad bi se bekeljili na mesečini)
Mi smo autodestruktivan narod i zato cemo propasti ako se nesto ne promeni. Nemam nista protiv latinice, upravo je pisem, ali mora da se zna da je cirilica pismo koje je alfa i omega srpskog narod. A vi biste mogli ponekada neki clanak da objavite i na cirilicnom pismu. Diskriminacija, sta je to?!
Bogatstvo srpskog jezika je da ima dva pisma. Bogatstvo i na tome treba insistirati. Sećate li se da smo nekada u čkoli radili jedan pismeni ćirilicom jedan latinicom? Ovo nasilje koje sada nepismeni bauci vrše nad nama je posledica upravo njihove nepismenosti. Bilo je i pokušaja da vrate staro ,,jat" u pravopis tako da me ne bi čudilo da nastave sa ovakvim sumanutim idejama. Da li ste primetili da su table sa nazivima ulica po Novom Sadu PROMENJENE. Svaki dan, sve više, novih, ćiriličnih naziva ulica. To iživljavanje neko plaća.
Pola naroda nepismeni ljudi... ne znaju npr. da se "ne čitam" ne piše "nečitam" i sl. a ti su najglasniji u vezi sa ćirilicom i latinicom! Prvo neka nauče padeže, gramatiku i pravopis pa onda neka brinu o pismu.
Moj muž se potpisuje ćirilicom. U Americi, Nemačkoj, Italiji, nikad niko nije ne prisiljavao, već ni komentarisao kojim se pismom potpisuje. A kod nas, možda bi trebalo da se uvede ne samo da bude obavezna ćirilica, već da samo ćirilica postoji u svetoj pravoslavnoj zemlji srbiji. I obavezno da se svi krste odmah po rođenju, da ne bi neko jagnješce pobeglo iz stada.
Samo primitivci mogu da ne podržavaju da se ljudi sporazumevaju na više načina, jezika i pisama.
Naši prijatelji koji su rođeni i žive u inostranstvu su učili srpski, naučili latinicu i ćirilicu jer znaju za onu staru "koliko jezika znaš toliko i vrediš". I stranci žele da znaju da koriste oba naša pisma a mi se ovde oko toga raspravljamo!?!?! Bolesno!
Pametni ljudi uče i koriste što više pisama i jezika.
ALFA I OMEGA SRPSKOG NARODA JA POSAO! RAD! POD HITNO UPIŠLJAVANJE LJUDI DA BI IMALI OD ČEGA NORMALNO DA ŽIVE, ŽENE SE I UDAJU, STVARAJU POTOMSTVO, LEČE SE, ŠKOLUJU! Sve ostalo je prepucavanje koje nas nigde ne vodi jer smo neobrazovani,nevaspitani i kavgi skloni...
'leba se ima već dvadeset i kusur godina samo od vlasti, a "ko je na vlasti taj i masti" - pa mu se ćefne da zamajava narod pismom koje će koristiti kod 50% nepismenih bukvalno, a 80%, ako ne i više, funkcionalno nepismenih...zato nam je tako kako nam je!!!!!!!!!!!!! POSLA, POSLA NAMA TREBA AKO VEĆ NIJE I TO KASNO!!!
Ćiricom više NIKAD, odnosno samo kad moram. Nekad nisam obraćao pažnju i koristio oba pisma. Nisam ni znao da su Dnevnik i Politika npr. samo ćirilicom, ali od kada nam retrogradni, pravoslavno nacionalistički majmuni na silu uteruju nešto što liči na Rusiju nema šanse da kupim nešto što je napisano ćirilicom. Novi Sade, svetski grade, ne daj da te vraćaju u srednji vek! Sva pisma su lepa sama po sebi, ali kad te neko prisiljava... Jezici i pisma su bogatstvo, što ih je više to smo bogatiji, ali NE, mi ćemo sami sebe ograničiti... Tuga
Službenici treba da čitaju oba pisma, to je potrebno radi razumevanja i sporazumevanja. Dok DSS (koja ni u snu nije demokratska, mrzi sve što nije srpsko ili nije Srbija, recimo Vojvodina, Kosovo) nije pokrenula ovo pitanje, mi smo živeli složno, svako je pisao kako je hteo i niko nije postavio ovo suludo pitanje, i sada pored silnih problema imamo još jedan, koji do juče nije bio problem. Piši kako hoćeš ja ću pročitati i jedno i drugo pismo i razumećemo se kao što dolikuje mudrim ljudima.
Ti čoveče nisi normalan (tvoju nepismenost ostavljam po strani).
Prvo se buniš zašto se lingvista ne bavi političkim pitanjima: to o "zvaničnom" pismu koje spominješ je političko-birokratski dekret, i jezički naučnici sa tim veze nemaju. A onda istog tog lingvistu, koji je cenjen i kod nas i u svetu, napadaš jer je napisao politički rečnik? Kamo mozak? Pa je li on onda političan ili apolitičan, šta je problem?
Pa i ne zna. I da je na cirilici, ne bi znao, jer je funkcionalno nepismen. A nije mu ni potrebno znanje da bi bio agresivan i nasilan prema drugim ljudima, naprotiv, znanje mu je u tome samo prepreka.
nije slučajan podatak da je Hitler zabranio upotrebu latinice i naredio da se koristi gotica kao jedino nemačko pismo. Nije slučajno da na ovim prostorima ekstremne nacionalističke stranke i pojedinci traže da postoji samo jedno pismo. Nije slučajno da je stranka koja sama sebe naziva demokratskom, a u stvari brani ekstremni nacionalizam, prva počela da propagira upotrebu samo jednog pisma. Inače kineski koristi dva, korejski dva, japanski tri a nemački dva pisma. Nije slučajno da se sada pojavljuju tekstovi o uporebi pisma jer je pre dva dana bila EU komisija koja je utvrdila da se u Novom Sadu krše ljudska prava izbacivanjem iz upotrebe službenih jezika koji su propisani Ustavom, zakonima i konvencijama koje je Srbija potpisala. Nije slučajno da će u pregovorima sa EU Novi Sad biti označen kao mesto gde se krše ljudska prava i predstavljaće prepreku ka pridruživanju Srbije ka EU. Neće biti slučajno što će običan narod zbog ovoga biti uskraćen boljeg standarda. Neće biti slučajno što će neko zbog ovoga odgovarati kako pred sudovima tako i pred narodom.
Neverovatno politička manipulacija nekog ko treba da se bavi lingvistikom !!
Службени језик у СРБИЈИ је СРПСКИ језик и чирилично пимо ! Dakle, SVE što je službeno je obavezujuće, a sve neformalno je stvar ličnog izbora !! Kad tražiš neka prava kod svoje države, poštuj jezik zvanične komunikacije u državnim organima te države !!! SVI građani SRBIJE, tada MORAJU znati ćirilično pismo !! A sve tužbalice po NV organizacijama i kojekakvim udruženjima za prava, neka pišu kako žele !
"Најбоље" би било да се пише језиком данашњих клинаца, који је настао из потребе да, док куцкају у некој причаоници или шаљу СМС,скраћују речи,убацују енглеске изразе и фразе , а врло често користе језик симбола и карикатура. Možda bi ovakvi "dušebrižnici" i to više voleli da se desi, nego da se ćirilica igde više pojavljuje kao pismo ?
Овај човек се овде не бави својом науком и својим послом, већ извршава налог оних kojima je zadatak da se kod svakog naroda u tranziciji i koji putuje u EU, poništi bilo kakav osećaj nacionalne pripadnosti i posebnosti. Ovo je dnevno manipulativni politički rečnik, a nikako rečnik nekog ko se bavi naukom o jeziku ! I da..namerno sam pisao tako kako sam pisao !
Svaka država ima službeni jezik (ili više njih) ali službeno pismo ima samo dvadesetak država od čega većinu čine bivše sovjetske i jugoslovenske države.
Da li ovi što pišu ćiliricom i/ili latinicom i razmišljaju na ćirilici i/ili latinici. Da li znakove interpunkcije pišu na "svom" ili "tuđem" pismu. Da li su oni što kao ne znaju jedno pismo možda ušli u pogrešan autobus dok je ranije bilo na latinici a od nedavno na ćirilici natpisi linija.
Da li iko od navijača za i/ili protiv misli da će bilo šta u svojim životima poboljšati ako nešto eliminišu ili zamene nečim drugim, ili će postati svesni realnosti koja ne prepoznaje ovako smešne rasprave.
Moja poenta je, osvrnite se oko sebe i pogledajte kuda sve ovo vodi?
.. bože. U čemu je problem?. Koliko se ja sećam, bar u moje vreme, u Vojvodini se u školama, kao i bilo gde drugde u Srbiji učila ćirilica jednako kao latinica. Ko je naknadno došao nek nauči ćirilicu. Šta bi bilo da je otišao bilo gde drugde? U Grčku na primer? Jel tamo ne bi morao da zna da čita njihovo pismo? U Švedsku? Jel bi i to zvali nasiljem i primoravanjem? Saberite se gospodine, nije ćirilica tako teška, molim vas. Ako je to najteža stvar koju treba da uradite u životu, BLAGO VAMA
... jer je demokratija (između ostalog) i kada dvoje , troje glupih nadglasaju jednog pametnog .
Ako je po Vuku - njegova (pa i naša) je i ćirilica i latinica .
Ne. Nije nikakav problem. "Cimanje" možda jeste, to je lična stvar. Ali tehnički, sve je ODAVNO rešeno i bar tehnika je ta koja nam omogućava da lako prelazimo na ono pismo koje nam odgovara (latinica i ćirilica su samo neka od njih), kao i da svakome prezentujemo sadržaj onako kako mu odgovara.
Dan kada me neko ubedi da je tehnika razlog za svođenje svega na jedno pismo je dan kada ću pocepati svoju diplomu.
Ako taj dan i dođe:
po svemu sudeci, taj covek ce pisati ovako.
Glupi ljudi ne znaju da je, zapravo, latinica u većoj opasnosti od ćirilice.
Ćirilica nikad neće umreti. Trenutno se manje koristi, ali ne postoje ni teoretske šanse da u Srbiji nestane ćirilice, kao što ni dosad nije nestala.
Sa druge strane, većina ljudi van Srbije gotovo da ni nema pojma da Srbi pišu latinicom. Ako kucate latinicu na Google ili Wikipediu, servis će misliti sa pišete na hrvatskom. I onda dolazimo u situaciju da će, uz takvo stanje, za koju deceniju biti potrebno dokazivati da su npr. Kiš ili Pekić bili Srbi, a ne Hrvati.
A to odvratno stanje samo potpaljuju oni koji u životu nisu pročitali ni trocifren broj knjiga i kojima je sasvim OK da latinicu zamišljaju kao "strano" pismo, negirajući time i narod koji radije piše ćirilicom i nebrojene velike pisce i pesnike koji su njome pisali.
Sve je tačno što ste rekli, samo bih dodala da pre svega pokrenu inicijativu za promenu ovog Ustava. Akademici, dosta je izležavanje i "uvlačenja" Vučiću!
P.S. Nešo i na tebe se to odnosi!
Mene je tebe iskreno, ali iskreno tako žao. Srca mi se cepa, dodje mi da zaplačem zbog tebe. Toliko si jadan i bedan da je to strašno. Pa gde ćeš takav u svet? Joj strašno ...
Svaka država ima svoj SLUŽBENI jezik i pismo. Svi brane ono što imaju, jedino Srbi uništavaju svoje (Teritorija, Jezik, Pismo), uništavaju ono po čemu treba da budu prepoznati. Toliko smo posle gubitka pisma počeli uništavati i jezik. Na sredstvima javnog informisanja sve manje čujemo čist Srpski jezik, sve više se ubacuju strane reči, a voditelji sve manje i znaju Srpski. Učite pisati svoje pismo, a svako ko dođe u drugu zemlju, ne piše svoje pismo, niti koristi svoj jezik, mora učiti ono što je svojstveno državi. Ne brišite sami sebe.
Ne bi bilo uputno. Uputno je cistiti svoju kucu, a komsijinu prepustiti njemu, jer u njoj on zivi a ne ti, ti zivis u svojoj. A ta tvoja je i moja, a ja zelim pravo i slobodu da koristim koje pismo izaberem, bolje se to zalazi, jer ako meni nije dobro, nece sigurno biti ni tebi, jer moramo da zivimo zajedno ovde.
...да "не можете никоме наредити да пише ћирилицом". Као што у Немачкој не можете да наредите људима који су дошли да тамо раде да науче немачки, или у Француској да науче француски, али зато кад попуњавају обрасце, они морају да их попуне на немачком. Да ли ће за то пронаћи преводиоца или ће немачки научити - то је једино право које они могу да примене. Не може избор да им буде да образац попуне на српском (или јапанском, нпр.). Слажем се са Иваном Клајном: никоме не можете наредити да пише ћирилицом (кад пише својој тетки, кад штампа натпис на мајици, кад тетовира руку...), али службено обраћање мора бити на ћирилици. (Све док се закон који прописује употребу писма не промени). О промени закона треба да се говори! Начин за промену закона прописан је Уставом, па, господине Клајн, покрените иницијативу да се закон мења. Доста ми је више теоретичара који памет деле из својих топлих фотеља и показују како су изнад "плебса и дневно-политичких дешавања".
P.S. Vidite da i sam znam da pišem ćirilicu, ali koristim oba pisma i potpisaću inicijativu za izmenu zakona - ali ne pametujte, već delajte!
Коме смета ,, ћирилизација '' Новог Сада? Ја одговорно тврдим да НЕ УМЕМ да читам латиницу, а како је већина натписа у Новом Саду писана латиницом, или још горе - на енглеском језику, осећам се дискриминисано у граду у коме жеивим и плаћам порез.Бојим се да није ћирилица ,, питање живота и смрти'' у Новом Саду, већ управо латиница и да се иза свега крије врло подло политикантство. Никада се није правио проблем око наслова и назива писаних латиницом, а око ћириличних јесте.Лако је направити статистику учешћа латиничних и ћириличних натписа у Граду.
Молим да се и мени да ,, писмо које разумем''!!!
veliki problem je u bavljanju tehnikom što čovek mora konstantno da prelazi sa jednog pisma na drugo jer jednim "moram" zbog firme a drugo mi treba (latinično) zbog tehničkih oznaka i formula...
pravo je cimanje, pa još kada čovek zaboravi da promeni unosnu tastaturu pa napiše svašta pogrešnim pismom...
gdin. Klajn je u potpunosti u pravu.
bolje bi nam bilo da povećamo funkcionalnu pismenost bilo kojim pismo nego da jedno forsiramo a da ga niko ne zna...
Bilo bi uputno uporediti diskusije i PRAVO na upotrebu ćirilice,u Hrvatskoj.Tamo "ništa ne stiže od pretpostavljenih",jer je jednom izdato generalno uputstvo.Eto,dobro je što pojedini porukaši,lično poznaju ljude koji su dobili nalog.Tamo,"preko",ne bi imali temu za pisanje!
Naravno da treba svakome omogućiti da koristi svoje pismo. Problem jeste u tome da neki žele nasilno da nametnu latinicu kao podrazumevanu i kao nešto što tobože svi razumeju. A šta je sa Rusinima? Šta je sa Makedoncima? A naročito, šta je sa Kinezima? Oni nisu ljudi? Sa Grcima?
Nasilna ćirilizacija je krajnje loša stvar. Samo, nemojte zaboraviti da ona nije ništa drugo nego prirodna posledica nasilne latinizacije.
Nalazimo se tako, na brisanom prostoru između dva pisma koja nisu ni kriva ni dužna. Krivac je NASILJE!
@- - -
..........u ns-u nekoliko sluzbenika iz razlicitih organizacija a koje licno poznajem su dobili nalog pretpostavljenih da se moraju potpisivati cirilicom.........
Da pogadjamo:
KCNS, Informatika, Stan, ono za dodelu sredstava u kulturi....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Ne možete nikome narediti da piše ćirilicom"
Novi Sad
•15.12.2013.
•10:46 > 13:34
Komentari 137
раде bjelogrlić
Ko je upropastio Srbiju..... pa Srbi ? Ko Hrvatsku, ko Bošnjake....? Ko....,??? oni koji vladaju i tamo žive. Pa zašto se pravimo veći "Srbi" od srpskih "glavara".....? Svi smo iz bivše Juge podeljeni samo u tri sloja; bogataši, paščad i siromasi. I ovim su redom i vrednovani. Tako su i zakon prekrojili da štiti bogataše, pa paščad pa siromahu, ako se neko obrati ili ne obrati. Da nije izbora i harača, (poreza) sumnjam da bi im se ko kada i obratio.
Koja budala u ovom ludilu gleda da li je ovaj Srbin ili neka druga vera. Piše li levom, desnom ili latinicu..... Baš glupo.
To je isto kao da neko traži da ispisujemo nazive ulica imenima banaka koje su Dinkić i kompanija olešili. Mićunović....jedna noga u grobu, a drugom bi da se propinje. E žao mi je .....
Ma kome bi palo na pamet o ovim smrtnicima da piše nego mi pitanje okrenuste u politiku.
Ne pitajte me više....
Pavle
Anonimus у 00:31
Lotre
LUKA
Твој јефтин начин хумора, који је на нивоу детета од 12 година нећу ни да коментаришем. Није вредно ни спомена, ал ето..
Него ја бих о нечем другом...
Све што си овде до сада написао је у духу твоје реченице да " само такви празноглавци размишљају на начин ако ниси са мном , онда си против мене". Описао си себе, само ти то можда још не видиш или не схваташ шта си писао ! Можда ти добро и мислиш, али имаш проблем да се јасно изразиш ? Подсвест је чудо..
Тачно је да ниси споменуо да волиш усташе, запад итд, али ти говориш, а овде тако и пишеш, језиком поменутих. Користиш исте термине, изразе и фразе свих оних који би да понизе и маргинализују све што је српско.Можда ниси написао да их волиш, али зато сваком својом речју ти то показујеш. Ти си,а не ја, заслепљен мржњом !Толико заслепљен и глуп да мене називаш примером крезаве неотесане срБенде које треба избегавати у друштву, а да ме никад ниси у животу видео ? И то није генерализовање ? Можда и није, али је неописиво глупо !
Знаш, мени је тебе и теби сличних ликова, жао. Жао, као што ми је жао кера који је заражен беснилом. Жао ми га је, ал му нећу дозволити да ме уједе !
Сами сте себи највећи непријатељи,кидате се и урушавате се изнутра. Такве духом, образовањем и културом сиромашне индивидуе, жељне пажње и осећаја да неком припадају, једино могу својатати социјано маргиналне групе. Таквим групама сте одлични "јуришници", а фашистичка идеологија је врло блиска. Кад обучете црну кошуљу, тада и једино тада можете да "наплатите" свима који су вас на било који начин понизили и одбацили, свесно или ненамерно, није ни важно.
И зашто те погодила реченица "керу, газда је опет код куће" , кад теби није била намењена ? Шта те је у тој реченици повредило, зна твоја подсвест...Уживај!
Lotre
Gazda?
Nisi ti nikome gazda. Ti si gazda samo promaje koja ti duva kroz usi. Samo takvi praznoglavci razmisljaju na nacin ''ako nisi sa mnom onda si protiv mene''...
Ja ni u jednom mom tekstu nisam spomenuo da volim ustase, zapad itd... sve si sam sebi izmislio. A u zadnjem postu sam jasno napisao da ne generalizujem, ali si dovoljno zaslepljen mrznjom da to shvatis.
Kakogod, pravi si primer zasto krezave srBende ne treba trpeti u drustvu. Em ste neotesani em u nedostatku argumenata vredjate.
LUKA
Тако мало текста , а тако јасна клиничка слика психопатологије !
Жалосна је стварност што су се фашисти почели сакривати у "нацији" војвођана ! Да ли "војвођани" уринирају испред улаза где се најчешће играју деца ? Да. Један такав живи у мојој згради. Има ли "војвођана" који агресивно намећу католичанство и латиницу ? Има. Један се потписује као Лотра, а преписује од идеолога који су то исто радили на овим просторима у периоду од 1941 до 1945. Жалосна је стварност што таквих још има...
И сад бих ја, по твојој логици, требао СВЕ староседеоце да изједначим са тим хохштаплерима исто као што си ти све "дођоше" поистоветио по примитивцу који баца смеће са 8 спрата ? Или ако сам староседеоц, а јесам, требао бих да се слажем са твојим аријевским идејама ?
С тобом се слажем само у томе да у Новом Саду има фашиста.Још увек нису масовно обукли црну кошуље, али мало је недостајало ! Сада кевћу као прегажен пас на све оне које другачије мисле од њих и сви су им криви што до краја нису досањали сан, након ког би се пробудили као "аријевци".
И када је неко против тих фашистичких дегенерика ОНИ ЊЕГА називају фашистом ?!? Много су паметни ! Верују да ће кевтањем дозвати стране газде , да уместо њих дођу овде и ове "примитивне" србе, "дођоше" и све друге који не кевћу аријевску мелодију науче памети и натерају да се окрену латиници ?! Верују да ако су шиптари у томе успели 1999. године, да ће то и "војвођанима" успети.
Схвати, нису СРБИ "дођоши" против староседеоца, него против примитиваца и олоша међу њима.
А бити против фашиста и оних из "12 жупанија"(или колико већ?) је природно. Природно као што је природно да газда каже керу "марш у кућицу!"
У Српској Атини слобода се сањала и стварала на ћирилици !
Namerno sam pisao u stilu tvog teksta u nadi da ćeš nešto i razumeti.
Да будем јасан, керу, газда је опет код куће !
Lotre
Pa nismo mi krivi sto su dodjosi, srBende i cetnici zalosna stvarnost. Ako si nisi pronasao u njima, zasto se strecas?
Ima li dodjosa koji bacaju smece sa osmog sprata? Ima. Zive u mom soliteru.
Ima li srBendi koji agresivno namecu pravoslavlje i cirilicu? Ima. Eno makar jedan u KCNS.
Ima li cetnika? Naravno da ima, videces ih ohohoj na trgu za novaka.
I kada je neko protiv tih degenerika, ti ga nazivas fasistom. Mlogo si pametan.
I, daj, molim te, utubi vec jednom, nisu vojvodjani protiv dodjosa nego protiv primitivaca medju njima.
A biti protiv nacista i cetnika je valjda prirodno. Ako ti to nije jasno, onda imas veliki problem...
G
Jasno je da je teže sačiniti argumentovan odgovor ili priznati grešku, nego sagovorniku u usta staviti nešto što nikada nije napisao i potom taj falsifikat koristiti u raspravi. Nikada nisam napisao da sam protiv latinice - štaviše sam jasno naveo da je poznavanje oba pisma osnovno obrazovanje. Ovde bar imamo crno na belo šta je ko pisao. To je upravo i poenta mog prvog komentara - niko nije vikao o ustaškoj ili zapadnoj ili vojvoĐendaškoj agresiji kad je neko odlučio da natpise na autobusima promeni sa ćirilice na latinicu. To se beleži tek kada su natpisi vraćeni na ćirilično pismo, tek tada se dižu horde fašističkog zla i dele ljude na "ćiriličare", "dođoše", "srbeNde", "četnike" i sve ostalo što smo sa gađenjem čitali.
Premalo je prostora odgovoriti drugom anonimnom, koji tekst ne ume da pročita sa razumevanjem. Vi "gospodo" fašisti baš sebe smatrate "vesnicima demokratije i evropskih vrednosti", dok krvožedno prebrajate ko piše ćirilicom a ko latinicom, ko je kada došao i koga ćete da proterate iz Vojvodine. I nacisti su ne tako davno smatrali da je to normalno.
Važno je ipak da moji komentari smetaju, da "nisu dosledni" ili su deo "taktike i etiketiranja", a još se koristim i "rečnikom čistača ulica". Valjda sam trebao da dovedem u pitanje čime raspolažete u gaćama ili da napišem "usrah se od latinizacije", na takve "mudre" komentare ne reagujete. A umem da koristim i takav rečnik, grešite ako mislite da okrećem drugi obraz povampirenim balavim fašistima. Neću vam dozvoliti da u Vojvodini ponovo zaživi fašizam, jednom je bilo dovoljno.
Jelen
Mastodont
антипротиван
Баш сам те чекао! На ограничене људе се увек можеш ослонити! Ко је од наших било шта урадио на заштити та 3 писма? Ћирилица се понижава из разлога да не би била наша традиција.
Хрвате због тога ценим. Знају шта хоће, теже томе по сваку цену. Ћирилицу, коју НИКАКО не воле, покушавају да заштите због једног документа, Мирослављевог јеванђеља, да би могли рећи да је њихово и да би могли оправдати своју tisućletnu културу на овим просторима, иако самосталне државе нису имали до 20. века, а свог језика и писма до половине 19.
Ниси хтео, али тачно си потврдио поенту мог писања.
ШТА МИ РАДИМО НА ЗАШТИТИ НАШЕГ ПИСМА И СТАРИХ ДОКУМЕНАТА? Препуцавамо се о ћирилици и латиници, док они стварају своју "традицију"!
Лепо сам ти рекао да се не јављаш, али не можеш издржати? Својим си линковима и коментарима објаснио оно што сам ја хтео да кажем, и сам си донео закључак да је ћирилица у ствари угрожена, као и наше наслеђе и традиција. Као што видиш они хоће да заштите све, а ми хоћемо свега да се одрекнемо? Ко је ту у праву? ДА ЛИ СИ ТИ СА НАМА ИЛИ СА ЊИМА?
"Линк" сам ти већ дао где можеш да провериш остатак приче, чије су ћирилица и латиница, и кад су која слова уведена и из ког језика.
Ниси ти мени нашао грешку у коментару, иако си брзоплето излетео, већ сам ја покушао да теби објасним како је настала оваква латиница по временским периодима. Ако хоћеш да ме цитираш, онда цитирај целу реченицу, где ти фали:
"из ког језика је које слово увео, а које године је уведено једнозначно đ, али то би уништило сву магију ТВОГ познавања историје и стварности."
Из разлога што нису сва слова уведена истовремено. Đ уместо dj је уведено много касније, али МОРАШ ДА ЧИТАШ КЊИГЕ, не сајтове.
Неуспешно си пробао да ме упецаш на неке сајтове који "одговарају мени", да би ми дао као контра-аргумент неке "који одговарају теби" да би се прича разводнила. Неће моћи! ЗАИСТА ИМАМО ЗАПИСАНЕ ИСТОРИЈСКЕ КЊИГЕ КОЈЕ ТО ДЕТАЉНО ОБЈАШЊАВАЈУ, али треба читати!
Lotre
Ko pokvarena ploča su.
Na žalost, ignorisanje istih će im samo dati osećaj da su u pravu pa će još i nos da dignu....
Sin lovca na jelene
Vi svakako niste "vesnik demokratije i evropskih vrednosti"i nemojte da se sprdate s tim,a sa idejama o proterivanju iz Vojvodine smo prvi mi bili suoceni devedesetih godina...uz fasističke ideje koje su promovisali i otrov koji su prosipali-kao sto biste vi rekli. Vec su to hteli neki ljudi ali nije moglo,a nece ni sad. Divio sam se uvek moralnim gromadama koji su ceo vek ziveli u sfrj i ostvarili se tamo,a onda u supku od drzave drzali propovedi sta je dobro a sta nije.
Anonimus у 00:31
naravno nemaš link zato što link ne postoji. Nikada Hrvatska nije zaštitila takvu latinicu koju si naveo kod UNESCO-a.
Hrvatska jeste nominovala glagoljicu, latinicu i zamisli ćirilicu kod UNESCOa ali ih nije zaštitila http://portal.unesco.org/ci/en/ev.php-URL_ID=7106&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html
kao što se vidi sa linka kako izgleda nominovana latinica.
I gle čuda u prvom komentaru si naveo slovo đ a sad govoriš o slovo dj. Dakle citiram te: "Оваква латиница је иначе Гајева...Хрватска је код UNESCO-а заштитила овакву латиницу (lj, nj, dž, č, ć, š, đ, ž) и све књиге писане тим писмом као хрватску баштину."
"Та латиница ЈЕСТЕ Гајева. Могу да ти кажем и које године је увео слова lj, nj, dž, č, ć, š, dj, ž;"
za ostali komentar u kojem vređaš si mnogo smešan
Isailo
Kome, bre srBende, podmecete proterivanje, promene drzavljanstva i ostale paranoje?
VojvoDJani hoce samo svoje i da raspolazu s onim sto su stvorili, za razliku od vas koji otimate pljackate i smarate sa Nemanjicima....
Niko ovde nece da vas proteruje ali niko nece ni da se druzi sa vama. Neobrazovani ste i primitivni, a ni pamet vam nije jaka strana.
Trpimo vas kao zlo koje je doslo i koje ce, nadamo se, da prodje. Ali, kako vidim po vama dvojici, tesko da ce od vas postati normalan i razuman komsija.
Zao mi je, ali morate da shvatite da ce cirilica za par decenija izumreti kao i latinski i staroslovenski - mozda ce je jos malo popovi i zatucana bratija koristiti i to je sve.
jedno a raditi drugo. Nadam se da neće biti spomenut takođe loš primer pisanja na jezicima nacionalnih manjina...
G
Uz sve napisano na ovim stranama u prošlosti, etiketiranja ko je "dođoš" ili "ćiriličar", pozivi na proterivanje istih "južno od Save i Dunava", pozivi na "reviziju državljanstva", pozivi na "oduzimanje imovine" i sve ostale fašističke bljuvotine koje su ostale iza vas, da upotrebim isti vama omiljeni pežorativni oblik - "vojvoĐendi", zaista je začuđujuće kada vas takve neko nazove pravim imenom. I povrh toga, uvrede se golobradi fašisti i kukaju kako ih etiketiram - uz fašističke ideje koje promovišete i otrov koji prosipate vi ipak izvinite što vas nisam "etiketirao" kao "volontere crvenog krsta". Kad budem zastupao napredne ideje da vas "latiničare" ili "vojvoĐende" treba proterati severno od Horgoša ili zapadno od Batrovaca, slobodni ste da me nazovete, razume se argumentovano a nikako etiketom, "vesnikom demokratije i evropskih vrednosti".
Puno se može reći i o mentalnom sklopu onog kojem se cela "argumentacija" svodi na veličinu polnog organa. Ne morate zato brinuti da će neko od vaše "sabraće" da opomene vašu "taktiku" ili da zatraži da "obrazložite vaše stavove argumentima a ne etiketama i kvalifikacijama". Više sam puta to pomenuo - Vojvodina će procvetati sa takvim intelektualnim gromadama.
U jednom se ipak slažemo u potpunosti - sramota me je što živim u istom gradu i državi sa vama.
LUKA
Lik je rekao : ..."neki radnici iz Leskovca ili Pirota, protestovali su u Nemanjinoj i nosili transparente na latinici. Ako tamo oni spontano pišu latinicom, šta očekujete u Novom Sadu ?"
Navedeno sam okarakterisao kao tekst "dnevnog političara", a ti ako u njemu vidiš naučni sadržaj, ja ti se divim !
Ti si moj idol !!
LUKA
Složiću se sa tobom da je najlakša komunikacija ljudi različitih jezika na engleskom jeziku, ali moram dodati da si promašio suštinu. Ovde se ne radi o "komunikaciji" već o zvaničnom jeziku jedne zemlje i poštovanju istog. Po tebi, bilo bi idealno da je u Srbiji zvanični jezik, engleski jezik ? Ovde se ne radi da li će SRBI pobediti svet, već se radi o tome da se sačuva nacionalni identitet i posebnost. Zemlje koje izgube svoje teritorije u ratu ili u političkom potkusurivanju nisu poražene sve dok postoji svest o pripadnosti tom narodu. Nukleus svakog naroda je jezik ! Ako jezik nestane, nestaje i narod, a to je onda potpuni poraz i put u ništavilo. Ideolozi globalizacije to vrlo dobro znaju i zato se trude da sve nacionalno izjednače sa nazadnim, necivilizivanim, i primitivnim. Ti si na toj liniji kad pisanje na ćirilici vezuješ za "pećinsko doba". Ako tako zaista i misliš, meni je tebe žao ! Ne znaš ti ni ko si , ni šta si, a ni kome pripadaš ! Ako sebe svodiš samo na statistički podatak, nemam ništa protiv, ali poštuj moje pravo da se osećam pripadnikom SRPSKOG NARODA u zemlji SRBIJI!
антипротиван
Хајде да ти оставим "линк":
БИБЛИОТЕКА МАТИЦЕ СРПСКЕ
21000 НОВИ САД
Матице српске 1
Гле чуда, историја се писала на папиру и пре појаве интернета! Нећу да ти кажем у којим књигама је објашњење, јер једино тако ТИ можеш да научиш. Нећу да се спуштам на твој ниво и да се играм подацима са сајтова који су ДЕФИНИТИВНО непоуздани, што зависи од самих администратора. Постоје књиге писане и ћирилицом и латиницом, и српске и хрватске, из ранијих времена и нове, које ово ДЕТАЉНО објашњавају. Само их треба читати! Знам да ти је то тешко, али покушај, због себе.
О стандарду језика испрати податке које сам ти дао у претходном коментару, не би требало да ти буде тешко, мада ме за то и не питаш, а веруј ми да је то најбитније.
Та латиница ЈЕСТЕ Гајева. Могу да ти кажем и које године је увео слова lj, nj, dž, č, ć, š, dj, ž; из ког језика је које слово увео, а које године је уведено једнозначно đ, али то би уништило сву магију ТВОГ познавања историје и стварности. Једноставно немам срца да ти то урадим!
Шта си хтео да ме питаш о Ђури Даничићу???
Ја немам времена и не желим да понављачима предајем нешто што сам учио дуго година! Нисам плаћен за то, разумеш?
Зар нисам рекао само конкретно и са доказима???
Још увек ниси схватио шта значи Sapienti sat! Вероватно зато што теби није ни намењено. Више нећу никоме да одговарам на глупе коментаре јер заиста не желим ником ништа да намећем. За све вас умишљене "познаваоце" материје, само коментар Sapienti sat, и имајте САМО своје мишљење, али поткрепљено СВИМ информацијама.
Извињавама се на оваквом одговору људима који ово читају, ТЕБИ НЕ, али какво питање, такав и одговор!
Који то незадрживи порив за полуинтелигентним одговором осећају они који немају никакве доказе за своје заблуде? Никад ми неће бити јасно, али ваљда је то она БИТНА ствар што нас разликује!
Као што можеш да приметиш, ником нисам наступао са висине осим теби. Зашто?
Хохохохо
pajser
Za Luku od Jelena
Isailo
Nista gore od nacista koji svoje nakardne stavove kriju nazivajuci druge fasistima.
Omiljena taktika. Obrazlozite vase stavove argumentima a ne etiketama i kvalifikacijama.
Sta ti, G, znaci ''maloumno vristanje''?
Niko ovde ne vristi osim vas srBendi cim se pojavi nesto razumno i razlozno bez cetiri ocila.
A Luka je sampion citanja sa nerazumevanjem. I jos polupismen. Kaze se S obzirom, a ne obzirom.
Procitaj, Luka, jos jednom tekst o kome pricamo. NIJEDNA tvoja konstatacija ne stoji. Najmanje ona da je g. Klajn dnevni politicar.
LUKA
Kvantitativno određujes praktičnost jezika ? Hej !! U svojoj neverovatnoj gluposti zaboravio si jednu sitnicu...Po tvojoj logici svi bi, onda, trebali da pišemo kineski !! Ako to pismo koristi najviše ljudi na svetu, onda bi to , po tebi, bilo i najpraktičnije !?!
Odavno nisam čuo veću glupost !!
Ćirilica tebi vuče na primitivizam ?!? TI si retka i neverovatna sorta primitivca ! Sorta neznalice nakalemljena sortom jadnog malog iskompleksiranog primata. Ko te je to pustio iz egzotičnog ZOO parka ??
A šta mene
I nekako me jednako muči to poresko rešenje bilo da je ono ispisano ćirilicom ili latinicom...
LUKA
O, jadni mali mediokritetu !
SVE VREME SAM PISAO DA JE DOTIČNI LIK, UMESTO DA JEZIKOM NAUKE OBJASNI PROBLEM, SVE VREME GOVORIO NARUČEN, DNEVNO POLITIČKI TEKST !
Čovek je jeftino prodao sve stečeno minulim radom...Znam ja da je kriza, al, na žalost, postao je dobar primer sveopšte devalvacija svih civilizacijskih vrednosti kojese sprovodi inkvizitorska EU !
A ti, čitaoče, vrati se u 4. razred osnovne škole, obzirom da si ga očigledno propustio, a preostale nisi redovno ni pohađao...Tvoj stav da si protiv mog stava, ja poštujem, ali moraćeš od nekog da naučiš razliku između kritike i kritizerstva !
G
G
Ali stavimo to po strani - buka je krenula kad su promenuli natpise na autobusima. Iako su ove stranice privukle određen broj balavih fašista koji mrze sve što je srpsko, sećanje takvih upravo ne seže dovoljno da bi znali da su pre 10 i više godina natpisi na tim istim autobusima bili baš na ćirilici. Neko je u jednom trenutku te natpise zamenio latinicom, ne mogu da tvrdim tačno kada. Ono što je međutim evidentno, jeste da niko tada nije pravio buku, niko nije vrištao kako je to ustaška ili zapadnjačka agresija. Takvo maloumno vrištanje se beleži tek kada su natpisi vraćeni na ćirilično pismo, i to upravo od "modernih vojvođana". Bez obzira šta mislio o kadru "treće srbije" i njima sličnih, vi "gospodo" fašisti ste od njih sto puta gori.
Nema ničeg lošeg ako se radi na očuvanju jednog pisma, iako se ovde to radi nakaradno. U suprotnom hajde da ukinemo obavezno osnovno obrazovanje, neka ljudi govore i pišu kako god im padne na pamet, ko je država da forsira svoje mlade građane da uče gluposti poput dva pisma, ili istorije i geografije. Poznavanje oba pisma spada u osnovno obrazovanje, ako ih ne poznajete to je pitanje za vaše roditelje zašto je tako.
антипротиван
@ZoranNS
Није никаква патетика у питању, а поготово не неки "средњи век". Ја нисам отишао у неке друге државе, већ остајем у својој! Зашто бих, из било ког разлога, у својој држави мењао свој језик и писмо, и учио туђу историју и традицију? По чистом здравом разуму је логично да се држим оног свог, познатог. Или можда имате неке друге предлоге, наравно логички засноване?
За остале што покушавају да ме демантују, када је СРПСКИ језик почео да се пише латиницом? СРПСКИ језик, не српскохрватски! Никада у 19. и 20. веку!
То нам је неко наслеђе из новијих времена! Српскохрватски је настао као хибрид због братсва и јединства, и писао се ћирилицом и латиницом, и то све је установљено Новосадским договором, где су многи били незадовољни, они због обавезне ћирилице, ми због обавезне латинице, али пошто је било једноумље СВИ су морали да ћуте.
За ове што ми не верују о наведеним подацима, ево доказа:
Стандардизација језика и писма ISO/FDIS 12199 каже да је српски језик искључиво на ћирилици, а хрватски искључиво на ОВАКВОЈ латиници. Ако то није званичан документ, онда не знам шта је?
По тој логици се класификују и сва дела писана на тим језицима/писмима!
У статуту ЕУ можете наћи ставке да свака држава задржава свој језик и ПИСМО (у једнини), тако да ми опет није јасно чиме ме стварно демантујете! Знате ли шта је све потребно да се промени БИЛО КОЈИ став статута ЕУ? Очигледно појма немате!
О томе које се писмо потискује, могу само да вам кажем да погледате све данашње новине, телевизије, билборде, рекламе, натписе на радњама..., па сами процените које је писмо запостављено и зашто.
Оба коментара су била одмерена, без икакве намере наметања, било чега, било коме, поткрепљена информацијама и доказима; тако да бих замолио, оне што хоће да ме демантују, да се једнако тако понашају. НИЈЕ ДОВОЉНО РЕЋИ ТО НИЈЕ ТАЧНО! Треба имати основу културу споразумевања, а то што вам чињенице не иду у прилог није мој проблем!
@Roki - Odgovor za: @Roki - K
I kao sto se u naslovu kaze - Ne možete nikome narediti da pise ni cirilicom ni latinicom. Ovi sto se prave nepismeni kad je drugo pismo u pitanju, nek zadrze te gluposti za sebe...ne moraju ni da dolaze na 021 kad je komplet na latinici.
Lovac na jelene
Јадна Мала Немачка
Gox
Osoba M
Mani nas svoje ideologije, kvazi ugrozenosti i neostvarenih snova, latinicu su te ucili u osnovnoj skoli. To sto je posle toga 'ne znate', vise govori o vama nego o bilo cemu drugom. Treba da vas je stid, a ne da se ponosite neznanjem.
Ja bih pre rekao da vi imate problema da razumete ono sto je napisano, bez da vam Vrhovni objasni sta to znaci, i ako vam ne kaze da to treba da vam se svidja ili ne.
Osoba M
KOmša
Osoba M
Na ulazu u BG, iznad autoputa, stoji veliki natpis : "Dobro došli u zemlju ćirilice".
Međutim, dok sam se šetao po Knez Mihajlovoj i okolini, u oči mi upade ogroman natpis:
"BEOGRADSKI KULTURNI CENTAR", i to, o mog užasa, LATINICOM.
Tako da bih umesto zaključka, zamolio gospodu i gospođe TREĆE SRBIJANCE, da se relociraju u Beograd, da prvo njih dovedu u red, a nama daju bar godinu-dve da se malo odmorimo...
DRNDA
Jelen
Ono što se teško pronalazi kao i da ne postoji. A kome treba, lako može dodeliti svakom pismu zaseban F taster i olakšati prebacivanje.
Dodatna pogodnost je što prebacivanjem na englesku latinicu zapravo u većini tekst procesora prebacujete i jezik na engleski (odnosno onaj sa kojim je povezana data tastatura). Taj podatak je kasnije opet izuzetno bitan i za pretragu i za automatsko prevođenje.
U Srbiji su krišom od izbornog tela izgrađene 3.262 fabrike visoke tehnologije po svetskim standardima, koje će zbog obima posla (proizvodi namenjeni stranom tržištu), zaposliti blizu 2 miliona ljudi. To će, nesumnjivo izazvati potrebu angažovanja stranih radnika, koji će, kao i naši radnici, imati zaradu kao i u razvijenim zemljama Evrope. Istovremeno se očekuje drastičan skok standarda, što će dovesti do niza pozitivnih promena, počev od oblasti školstva i zdravstva, pa sve do penzionog sistema.
Kako su sada svi problemi rešeni, ostaje samo da se usaglase stavovi o natpisima na fabrikama. Da li da budu ćirilični ili latinični?
Roki
A da Vam nacrtam?
Jer, u plejadi konstati (Bolcmanova konstanta, Plankova konstanta, Dirakova konstanta, Gravitaciona konstanta, Gasna konstanta, Ridbergova konstanta, Solarna konstanta itd.), na ovim prostorima najčešće se sreće i upotrebljava Univerzalna konstanta srpske gluposti, kao etalon za – ma valjda znate već!
@Roki - Ko to troši tuđe vrem
I, sta je Roki hteo reci? Pretpostavljam da se radi o umotvorini time "Mleko je belo", "Noc je tamna",..., ali nisam siguran, pa molim za pojasnjenje.
Calc
Milan
2. Nebitno je kojim je pismom štampana knjiga kada 90% Srba ne čita te knjige.
3. Dva pisma su prednost, kasnije se lakše uče strani jezici, možemo da čitamo hrvatsku literaturu itd.
4. Kome je smisao života u ćirilici i latinici je promašio i smisao i život (govorim o smislu života, ne o profesiji lingviste).
ZoranNS
НиколаНС
jojo
Oni mogu da govore kako ’oćedu.
Ako neko zna oba pisma, duplo „vredi“ od onog koji zna samo jedno. Zato takvima, nameću da se spuste na njegov nivo. Još samo da nepismeni prizemlje problem do kraja!
Еуроза
coco
„Jel“ se piše je l’… To su dve reči: je li. Da je jedna, jeli, značilo bi da su neki siti (valjda su se dovoljno najeli „jagnjećine“ i „prasećine“ i uz gusle za-pevali!)…
coco
1. Iza rednog broja - razmak.
2. Rečenica počinje velikim slovom.
3. Srbija – veliko S.
4. Iza zapete (zareza) – razmak.
5. Na kraju rečenice znak interpukcije – bez razmaka ispred.
Stvar je u pismenosti (što mnogima nedostaje) – ne u pismu!
GdeJaToZivim
(ја не умем да читам латиницу...)
Prilog opismenjavanju (za Teletabise):
(А-A), Б-B, В-V, Г-G, Д-D, Ђ-Đ, (Е-E), Ж-Ž, З-Z, И-I, (Ј-J), (К-K), Л-L, Љ-Lj, (М-M), Н-N, Њ-Nj, (О-O), П-P, Р-R, С-S, (Т-T), У-U, Ф-F, Х-H, Ц-C, Ћ-Ć, Ч-Č, Џ-Dž, Ш-Š.
Slovo u zagradi ne mora da se uči, to je isto na oba pisma.
u 21. veku, kada imamo kompjutere, tv, baš je teško naučiti 23 slova (razlika)... To se zove funkcionalna nepismenost. Pitam se gde taj čovek uopšte radi?
Ја знам латиницу, ćirilicu, srpski, мађарски, english, rusinski, pomalo ruski. Radim sve na kompjuteru, od office-a, do ACADa. Pomalo znam i programiranje... i još uvek strepim za radno mesto od ovih što znaju SAMO ćirilicu, и држе прст у уву док телефонирају... Šojiću, namnožio si se до јаја, брате, sine...
JADNO ali istinito!!!
антипротиван
Нећу ником да одговарам посебно, већ само да наведем неке чињенице које би сви морали знати, ако већ желе да имају СВОЈЕ мишљење о овој теми.
Нису оба писма Вукова! Вукова је само ћирилица, која одговара његовим правилима један знак=једно слово. Латиница са знаковима lj, nj и dž се ту никако не уклапа. Оваква латиница је иначе Гајева.
Нису оба писма настала истовремено, већ је Вук своју реформу језика и писма прилагодио "браћи Словенима" који су писали, у то време, страним писмом, а нису имали свог реформатора. За неупућене, то се десило више од 30 година после Вукове реформе.
Хрватска је код UNESCO-а заштитила овакву латиницу (lj, nj, dž, č, ć, š, đ, ž) и све књиге писане тим писмом као хрватску баштину. Значи да по ЕУ стандардима, ко пише латиницом пише хрватским језиком. ЕУ НЕ ПОЗНАЈЕ, И НЕ ДОЗВОЉАВА МОГУЋНОСТ 2 ПИСМА ЗА БИЛО КОЈУ ДРЖАВУ. То би онда значило издају нашег писма, савршеног као што га је Вук направио, у корист хрватског! Oво се може лако проверити.
Ћирилица је ЗВАНИЧНО писмо ове државе, што значи да би сви требали да је знају. Да ли је то тако? Да ли сви уопште говоре и језик ове државе?
Зар није Џорџ Бернард Шо тестаментом оставио сво богатство ономе ко би реформисао енглеску абецеду по угледу на српску ћирилицу?
Служим се ћирилицом и латиницом једнако добро, немам ништа против иједног писма. Енглески језик говорим и пишем једнако добро као и српски. Сматрам да што више језика говорим, више и вредим. Ником ништа не намећем.
Ако бих запоставио свој језик и писмо, своју традицију и историју, онда не бих вредео апсолутно ништа.
Kао што Вук рече: "Докле год живи језик, докле га љубимо и почитујемо, њим говоримо и пишемо, прочишћавамо га, умножавамо и украшавамо, дотле живи и народ; може се међу собом разумијевати и умно сједињавати; не прелива се у други, не пропада".
Сада имате све податке, па можете сами формирати своје мишљење без утицаја са стране. Какво год оно било, док је САМО ваше.
tiko
Koristio je naizmenično i ćirilicu i latinicu kada je pisao i potpisivao dokumente tog dana.
Jednom su mu došli da je uradio neku isplatu nepravilno.
On je pogledao dokument i svoj potpis i pogledao svoju evidenciju upotrebe ćirilice i latinice i rekao da je to falsifikat ( tog dana se potpisivao ćirilicom ).
Roki
Pišem tekst u kome je niz engleskih i latinskih reči, još i mernih jedinica. E majčin sine, pokušajte napisati ovo ćirilicom:
„Unosi biljnih vrsta iz roda Taxus, konkretno vrste: Taxus baccata (evropska tisa) sa stablom prečnika do 20 cm u programskom okruženju CorelDRAW i AutoCAD predstavlja svojevrstan presedan zbog temperaturne kolebljivosti već na -30 oC (Carl von Linné - Systema Naturæ) …“
Itd, pa tako 5-6 strana (da ne pominjem 50 ili 110 strana teksta)! Ne zaboravite, za sve latinske nazive, merne jedinice, nazive programskih paketa itd. morate promeniti definiciju tastaure i opet je vratiti na ćiriličnu! Em bude grešaka, em Vam treba barem 1/3 vremena više!
Može da se piše latinicom (bže je i jednostavnije!), pa kada Vam iz novosadske Gradske kuće vrate dopis i ZAHTEVAJU ćirilicu, onda sve sistemski prebacite i evo učinka:
„Уноси биљних врста из рода Таџус, конкретно врсте: Таџус баццата (европска тиса) са стаблом пречника до 20 цм у програмском окружењу ЦорелДРАЊ и АутоЦАД представља својеврстан преседан због температурне колебљивости већ на -30 оЦ (Царл вон Линнé - Сѕстема Натурæ) …“
pero
joja
trol
2.када србија буде видела светлост на крају тунела,биће то воз из супротног смера !
Perica
перица
pawlle
Mile
Kasnije u zivotu stalno mu imetak ide ispred obrazovanja, te se padezi i interpunkcija traze pod stolom.
Jovica
U ovoj zemlji je inteligencija uspavana i dovoljna sama sebi,za nepismen deo naroda ne haje,sto manje pismen lakse se obradi pred glasanje.
Jogi Letač
Billi
EMA
Milan
Mile2
djura
Samo naj
Zabludeli brat
I što je najgore nemam osećaj krivice. Sve mi je lepo kad pišem i čitam. A tek engleski kad vidim, one njihove nesavršeno i primitivno napisane reči, prosto sam ponosan što kod nas ima neko da štiti ćirilicu (da, kad bi se bekeljili na mesečini)
BOLTON
undead
Šojić
Ne daj se Ines
Daja
...
Naši prijatelji koji su rođeni i žive u inostranstvu su učili srpski, naučili latinicu i ćirilicu jer znaju za onu staru "koliko jezika znaš toliko i vrediš". I stranci žele da znaju da koriste oba naša pisma a mi se ovde oko toga raspravljamo!?!?! Bolesno!
Pametni ljudi uče i koriste što više pisama i jezika.
Novonasađen
jaPAja...
'leba se ima već dvadeset i kusur godina samo od vlasti, a "ko je na vlasti taj i masti" - pa mu se ćefne da zamajava narod pismom koje će koristiti kod 50% nepismenih bukvalno, a 80%, ako ne i više, funkcionalno nepismenih...zato nam je tako kako nam je!!!!!!!!!!!!! POSLA, POSLA NAMA TREBA AKO VEĆ NIJE I TO KASNO!!!
Ćir ili Lat?
Glas razuma, tako redak.
ZoranNS
cole
@LUKA - po zakonu !
Prvo se buniš zašto se lingvista ne bavi političkim pitanjima: to o "zvaničnom" pismu koje spominješ je političko-birokratski dekret, i jezički naučnici sa tim veze nemaju. A onda istog tog lingvistu, koji je cenjen i kod nas i u svetu, napadaš jer je napisao politički rečnik? Kamo mozak? Pa je li on onda političan ili apolitičan, šta je problem?
Јеlena
Kimi
onda vam nista nije smetalo?
LUKA
Службени језик у СРБИЈИ је СРПСКИ језик и чирилично пимо ! Dakle, SVE što je službeno je obavezujuće, a sve neformalno je stvar ličnog izbora !! Kad tražiš neka prava kod svoje države, poštuj jezik zvanične komunikacije u državnim organima te države !!! SVI građani SRBIJE, tada MORAJU znati ćirilično pismo !! A sve tužbalice po NV organizacijama i kojekakvim udruženjima za prava, neka pišu kako žele !
"Најбоље" би било да се пише језиком данашњих клинаца, који је настао из потребе да, док куцкају у некој причаоници или шаљу СМС,скраћују речи,убацују енглеске изразе и фразе , а врло често користе језик симбола и карикатура. Možda bi ovakvi "dušebrižnici" i to više voleli da se desi, nego da se ćirilica igde više pojavljuje kao pismo ?
Овај човек се овде не бави својом науком и својим послом, већ извршава налог оних kojima je zadatak da se kod svakog naroda u tranziciji i koji putuje u EU, poništi bilo kakav osećaj nacionalne pripadnosti i posebnosti. Ovo je dnevno manipulativni politički rečnik, a nikako rečnik nekog ko se bavi naukom o jeziku ! I da..namerno sam pisao tako kako sam pisao !
Koska
Huncut
Ja citam i pisem oba pisma i jos dva pored, i ja sam srecan covek ! :)
Calc
Vlada
Da li iko od navijača za i/ili protiv misli da će bilo šta u svojim životima poboljšati ako nešto eliminišu ili zamene nečim drugim, ili će postati svesni realnosti koja ne prepoznaje ovako smešne rasprave.
Moja poenta je, osvrnite se oko sebe i pogledajte kuda sve ovo vodi?
Marija
Jeremija
Ako je po Vuku - njegova (pa i naša) je i ćirilica i latinica .
Dan kada me neko ubedi da je tehnika razlog za svođenje svega na jedno pismo je dan kada ću pocepati svoju diplomu.
Ako taj dan i dođe:
po svemu sudeci, taj covek ce pisati ovako.
grrrr
@
Inače, razumevanje jezika ne podrazumeva samo razumevanje pisma. Po tvom komentaru izgleda da ti generalno imaš žešćih problema sa srpskom gramatikom!
decembarski
Ćirilica nikad neće umreti. Trenutno se manje koristi, ali ne postoje ni teoretske šanse da u Srbiji nestane ćirilice, kao što ni dosad nije nestala.
Sa druge strane, većina ljudi van Srbije gotovo da ni nema pojma da Srbi pišu latinicom. Ako kucate latinicu na Google ili Wikipediu, servis će misliti sa pišete na hrvatskom. I onda dolazimo u situaciju da će, uz takvo stanje, za koju deceniju biti potrebno dokazivati da su npr. Kiš ili Pekić bili Srbi, a ne Hrvati.
A to odvratno stanje samo potpaljuju oni koji u životu nisu pročitali ni trocifren broj knjiga i kojima je sasvim OK da latinicu zamišljaju kao "strano" pismo, negirajući time i narod koji radije piše ćirilicom i nebrojene velike pisce i pesnike koji su njome pisali.
Vesna
P.S. Nešo i na tebe se to odnosi!
Ja umem i jedno i drugo
Stanko
Дон Карло
P.S. Vidite da i sam znam da pišem ćirilicu, ali koristim oba pisma i potpisaću inicijativu za izmenu zakona - ali ne pametujte, već delajte!
Молим да се и мени да ,, писмо које разумем''!!!
imenjak tehničar
pravo je cimanje, pa još kada čovek zaboravi da promeni unosnu tastaturu pa napiše svašta pogrešnim pismom...
gdin. Klajn je u potpunosti u pravu.
bolje bi nam bilo da povećamo funkcionalnu pismenost bilo kojim pismo nego da jedno forsiramo a da ga niko ne zna...
Steva-NS
Neštor
Nasilna ćirilizacija je krajnje loša stvar. Samo, nemojte zaboraviti da ona nije ništa drugo nego prirodna posledica nasilne latinizacije.
Nalazimo se tako, na brisanom prostoru između dva pisma koja nisu ni kriva ni dužna. Krivac je NASILJE!
Gillan
A od 50 % onih pismenih, 40 % ne razume sta je procitao.... :D
Gillan
..........u ns-u nekoliko sluzbenika iz razlicitih organizacija a koje licno poznajem su dobili nalog pretpostavljenih da se moraju potpisivati cirilicom.........
Da pogadjamo:
KCNS, Informatika, Stan, ono za dodelu sredstava u kulturi....
lucia
krticaaa
-
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H